Čovjek se zaustavlja na sredini mosta. Razgovara na telefon, smiješi
se, završava razgovor, ostavlja telefon, ležerno skida naočale, sve
uredno odlaže na tlo... A onda se penje na ogradu i bez
okolišanja, razmišljanja i zastajkivanja skače u 60 metarski ponor!
Kamera ne propušta ništa i ostavlja sve svjedoke na mostu i samog
gledatelja šokirane prizorom.
"It happens all the time..."
DVD ovitak
Ovaj kontroverzni, uznemirujući dokumentarac, brutalno iskreno i bez
okolišanja vodi nas krož život i posljednje dane samoubojica sa
famoznog Golden Gate mosta, morbidno etiketiranog kao najpopularnije
samoubilačke destinacije na svijetu. Prikazuje sam čin skoka bez cenzure, onako kako su ga (ako ga nisu
uspjeli spriječiti pozivom stražarima na mostu što je bila obaveza
svakog snimatelja koji bi čak dojavljivali i najmanju sumnju na skok) uspjeli snimili kamerama sa jakim teleobjektivima
"špijunirajući" most sa više lokacija tijekom cijele 2004., detaljno, izbliza tako da nekima od nesretnika možete vidjeti
čak i izraz lica u posljednjim trenucima, ili pak izdaleka, prikazujući
ih kao sitne crne točkice koje uz pljusak vode nestaju u ledenom zaljevu San Francisca.
Jednako šokantno i jednako brutalno iskreno u kameru govore obitelji i
prijatelji stradalih čije riječi još i više uznemiruju povremeno
čudnim stavovima prema gubitku bliskih osoba čije smrti svjedočimo
okom kamere. Govore i očevici, ljudi koji su spriječili pokušaje
samoubojstva, slučajni prolaznici, zlosretni slučajni svjedoci koji
su posljednji gledali lica nesretnika pred skok sa ruba ograde,
nevjerojatnim čudom preživjeli skakač koji je nakon svega pronašao
novu želju za životom te i same samoubojice koje su odustale od nauma.
'It happens...'
'...all the time'
Nema tu izjava policije, ni komentara psihijatara, ni psihologa ni
spasilačkih timova... samo samoubojice, njihova pisma, njihove
obitelji, svjedoci njihovog kraja koji pokušavaju dokučiti razloge
ovakvog postupka a neki ga i opravdati. I shvatiti što prolazi kroz
glavu tim ljudima dok šeću mostom i zakorače u smrt. I svjedok gledatelj, svjedok fascinantnih, prekrasnih i nadrealnih
slika mosta u gotovo natprirodnoj magli, herzogovskih time-lapse
kadrova kolona vozila i oblaka koji paraju vrhove nosivih stupova,
svjedok posljednjih trenutaka nesretnika koji se, dok ljudi
nezaiteresirano šeću na samo metar od njih, uz hipnotičku glazbu
survavaju u ponor i duboko urezuju u pamćenje.
Preživjeli
Most
Fascinantno, mistično, dirljivo i vrlo uznemirujuće iskustvo, na
trenutke preintenzivno i napeto u prizorima događanja na mostu a s
druge strane i nevjerojatno i neshvatljivo i jednako šokantno u
izjavama preživjelih i bolno teško u tuzi najbližih. Nevjerojatan miks u jednom od bez sumnje najfascinantnijih ili, bolje
rečeno, emocionalno najintenzivnijih dokumentaraca koje sam ikad
gledao.
Uz zabavne filmove i "limunade" zadužene za likvidaciju negativnih
emocija kakvima smo zasuti u ovo Bozićno i novogodišnje vrijeme kada,
koje li ironije, najviše ljudi i pokuša samoubojstvo, skupite hrabrost
i odvojite 90-tak minuta za mračnu stranu realnosti...
Komentari(13)
:o :o :o prestrasno :( ali svakako zvuci kao nesto sto vrijedi pogledati :)
E, sad ste pretjerali. U "Povratku Žutog Titla" branili ste bolesne filmove, podsjećajući da je sve to "samo fikcija, rezultat scenarija, režije, tima specijalnih efekata i međusobnog povjerenja glumaca". Koja vam je ovdje isprika? Sad nažalost ne možete reći "It's only a movie". Priznajte da je jedini razlog zašto ste gledali film da vidite snimke samoubojstva, a ne da "ispoljavate svoj anti-stav prema okolini". A i autori filma su isto licemjeri. Kao, stalo im je do tih ljudi, a sigurno su u sebi govorili "Jump, you fuckin idiot! Jump!".
Mislim, šta je sljedeće? Dežuranje na obalama Australije i čekanje da veliki bijeli rastrga nekog nesretnog kupača.
Kao prvo, film nije snimljen da bi pokazivao ljude kako se ubijaju (konacno, nista osim skoka se prakticno ne vidi osim u jednoj sceni). Kao drugo, gledali smo ga jer nas je zanimao u cijelosti a ne zato da vidimo kako se ljudi ubijaju! Jer ako zelimo gledati smrt, mozemo komotno upaliti bilo koji dvevnik na domacim TV programima ili u 5 minuta surfanja internetom pogledati explicitne prizore kakvih ovdje nema (jer ovo nije exploatacijski film a ni jeftini "skupljac gledanosti"). "Anti stav prema okolini"? Sto je to?! Inace, sto film prikazuje pise u tekstu pa se ne bih ponavljao. A sto su snimatelji mislili i radili imas u dodatnom dokumentarcu o filmu na DVDu. Vecina ekipe imala je bliski susret sa samoubjstvom prije snimanja jer im se ili prijatelj ili netko iz obitelji ubio i sami su se dobrovoljno javili da rade na projektu pa cisto sumnjam da su navijali a vjerujemo im na rijec da su svaki pokusaj, kako kazu, pokusali sprijeciti (dosta i jesu)... A o tome tko je pretjerao ne bih - pa nismo mi to snimali! Mi smo gledali... a filmovi su da se gledaju. A o tome kome je stalo do tih ljudi vidjet ces kad (ako) pogledas film jer ponekad se cini da je stalo samo autorima koji su zvali cuvare... Faces of death, Posljednji krici savane i slicne ekxploatacijske (polu)dokumentarce smatramo pretjeranim jer sluze samo jeftinom sokiranju. Ovaj film postoji da potakne na razmisljanje o jednoj prakticno tabu-temi. Na neugodan nacin jer ponekad je tako jedino moguce.
Evo, pogledao sam film. Priznajem, ima trenutaka. Npr. ona nevjerovatna priča preživjelog ("Your picture? Woman, I'm going to kill myself.") i, naravno, predivni skok na kraju. Ali, i dalje mislim da je film (tj. autori) bolestan do jaja. Sama pomisao da bi netko dežurao godinu dana i čekao da snimi nekoga kako se ubija... Sick, man. Možda ću zvučati patetično, ali za mene je to ultimativno zadiranje u čovjekovu intimu. Mislim, nemoralno bi bilo snimati i dvoje ljudi kako se praše u prirodi, a kamoli čovjeka kako si oduzima život. A, ako su već toliko nemoralni, više bih ih cijenio da nisu, kako vi kažete, pozivom stražarima pokušali spriječiti skok (nisam to vidio, to je valjda u komentaru), nego da su zauzeli neutralan stav i bez miješanja u tuđe probleme obavili posao (kao što se snimatelji u Africi ne miješaju u probleme lava i gazele). Ovako stvarno proturiječe sami sebi. Mislim, šta da su ih, recimo,i sve uspjeli spasiti? Da li bi bili sretni što nakon godinu dana dežuranja nemaju materijala za film? Bi kurac. A tu se nameće i drugo pitanje: ako su stvarno, kako vi kažete, uspjeli mnoge spasiti od samoubojstva, zašto grad San Francisco ne bi zaposlio nekoga da 24 sata dežura i dojavljuje stražarima sumnju na skok (budući se ta metoda, kako se vidjelo, pokazala korisnom) ?
A druge dvije stvari koje me muče su: 1. Kako film nije zabranjen (a autori, po mogućnosti, uhapšeni)? Izašao je na DVD-u, sve normalno... Pa, jel moguće da su Amerikanci toliko liberalni? 2. A ako već nije zabranjen, kako to da nije popularan, kao npr. slična boleština "Super Size Me"?
>Ovako stvarno proturiječe sami sebi. >Mislim, šta da su ih, recimo,i sve uspjeli spasiti? >Da li bi bili sretni što nakon godinu dana dežuranja nemaju materijala za film? Bi kurac.
Kako kazu - to se dogadja stalno i nemoguce je sprijeciti na nacin na koji se to trenutno radi i kako su to oni radili (kontaktiranjem cuvara koji i sami stalno secu mostom i nadziru pa opet ne uspijevaju spasiti sve).
>A tu se nameće i drugo pitanje: ako su stvarno, kako vi kažete, uspjeli mnoge spasiti od samoubojstva, zašto grad
Ne kazemo mi nego autori!
>San Francisco ne bi zaposlio nekoga da 24 sata dežura i dojavljuje stražarima sumnju na skok (budući se ta metoda, > kako se vidjelo, pokazala korisnom) ?
U filmu se i sami pitaju (a i u dodacima) zasto se npr. ne postavi zastitna ograda. Kako kazu, grad vec desetljecima, unatoc zahtjevima gradjana, uspjesno izbjegava postavljanje ograde (na zalost, u fimu nije objasnjen razlog za to, koliko se sjecam) - a to je daleko jeftinije nego postaviti ljude da nonstop nadziru most sa 5-6 lokacija pa je jasno da za nadzor nema sanse kad cak ni ogradu ne zele. To je licemjernije i nemoralnije nego snimanje stanja stvari uz pokusaj spasavanja.
>A druge dvije stvari koje me muče su: >1. Kako film nije zabranjen (a autori, po mogućnosti, uhapšeni)? >Izašao je na DVD-u, sve normalno... Pa, jel moguće da su Amerikanci toliko liberalni?
Film je imao problema sa prikazivanjem po festivalima - ponegdje su ga karakterizirali cak kao snuff! Ne znam zasto bi hapsili autore - pa nisu nikoga gurnuli s mosta niti poticali na to! To je isto kao da su hapsili one koji su u americkim vijestima pustali snimke ljudi koji skacu sa WTCa... DVD je MPAA etiketirala kao "R"
>2. A ako već nije zabranjen, kako to da nije popularan, kao npr. slična boleština "Super Size Me"?
Super Size Me je snimljen i koncpiran pomalo komicno i nije kontroverzne teme ni realizacije pa je u sirokoj distribuciji. Ovaj prikazuje samoubojstva i posljedice i uzroke na nacin koji nije bas za svakoga... a to je uvijek mucno gledati. I meni je cucao na polici 3 mjeseca prije nego sto sam se odvazio pogledati...
kad sam ja bio u Japanu, Tokio je bio pun jumbo plakata koji su reklamirali ovaj dokumentarac, navodno veliki hit godine u tamosnjim kinima. ocito je pogodio temu.
nisam jos gledao, iako mi cuci 6 mjeseci na polici, ali kritike koje sam o njemu citao su uglavnom ekstaticno pozitivne i nisam nikad naisao na nista sto bi nagovijestilo da je rijec o necemu, kako ti to lijepo kazes, 'bolesnom'. dapace, koliko znam, 'The Bridge' je manje-vise proglasavan remek-djelom.
zanimljiva je i ocjena od 7.3 na imdb-u (nije da drzim do tog broja, al da je zanimljivo koliko ljudi uzdize ovaj dokumentarac u nebesa, jest. budem jednom pogledao kad mi se bude dalo deprimirat)
obaveza svakog snimatelja koji bi čak dojavljivali i najmanju sumnju na skok
SPOILER!!!
Kako je onda moguće da nije spašen onaj tip u crnom? Gledajući film, činilo mi se da je šetao po mostu barem 10 minuta, i nisam mogao vjerovati da nisu reagirali. A kad sam kasnije pročitao da su ga snimali 93 minute prije nego što je skočio... Ej, ako mračni metalac koji sat i pol hoda po mostu nije sumnjiv, šta je? A pročitao sam i da članovima obitelji i prijateljima, koje su intervjuirali, nisu rekli da su snimili skok njihovih bližnjih. Sad zamislite kako je bilo metalčevim prijateljima kad su im ovi rekli da su ga snimali 93 minute i ništa nisu učinili.
Ne znam zasto bi hapsili autore - pa nisu nikoga gurnuli s mosta niti poticali na to!
Pa, ako zbog ničeg, onda zbog laganja odboru mosta, kojem su pri traženju dozvole za snimanje rekli da žele "capture the powerful, spectacural intersection of monumentum and nature...". Neka sankcija za to mora postojati. Mislim, budimo realni. Da su im rekli da će snimati ljude koji se ubijaju i to još upotrijebiti u dokumentarcu, čisto sumnjam da bi im dopustili.
da je rijec o necemu, kako ti to lijepo kazes, 'bolesnom'
Znam da je "bolestan" otrcan izraz, ali kako drukčije nazvati jednogodišnje snimanje ljudi koji skaču s mosta? Zbog toga je film, po meni, bolesniji od "Faces of Death", jer je "Faces" kompilacija slučajno snimljenih nesreća, a ne ciljano snimanje samoubojstava kao u "The Bridge".
kad sam ja bio u Japanu, Tokio je bio pun jumbo plakata koji su reklamirali ovaj dokumentarac, navodno veliki hit godine u tamosnjim kinima
Ovo samo dokazuje da su Japanci najbolesnija nacija na svijetu. Gdje je osim u Japanu moguće da "Cannibal Holocaust" bude među deset najgledanijih filmova svih vremena?
a možda samo imaju drugačiji odnos prema životu i smrti te mistifikaciji cijelog "iskustva" od nas...
Ma, ne radi se samo o pogledima na život i smrt. Tu su i opsjednutost silovanjima, seks sa žabama i hobotnicama, školarke koje suknje do p... moraju nositi i po najvećoj zimi, onda ono kad nisu htjeli spasiti onu curu koja je pala na tračnice (kako se zove taj film?) i još mnogo toga. Ali, dobro, to je već stvar za sociologe... život na otoku, izolacija, traume od atomskih bombi i sl...
>SPOILER!!! > >Kako je onda moguće da nije spašen onaj tip u crnom? >Gledajući film, činilo mi se da je šetao po mostu barem 10 minuta, i nisam mogao vjerovati da nisu reagirali. >A kad sam kasnije pročitao da su ga snimali 93 minute prije nego što je skočio... >Ej, ako mračni metalac koji sat i pol hoda po mostu nije sumnjiv, šta je? >A pročitao sam i da članovima obitelji i prijateljima, koje su intervjuirali, nisu rekli da su snimili skok njihovih bližnjih. >Sad zamislite kako je bilo metalčevim prijateljima kad su im ovi rekli da su ga snimali 93 minute i ništa nisu učinili.
Ne znam detaljno sto se dogadjalo sa tim slucajem ali kazu da su nekad sumnjali pa se nije dogodilo nista a nekad nisu sumnjali pa se dogodilo. Takodjer, snimali su svakog tko im se ucinio "zanimljivim" i sumljivim ali bi pomoc zvali kad bi osjetili da nesto nije u redu (navodno su u pocetku zvali nonstop za svaku i najmanju sumnju a kasnije su zvali samo kad su mislili da postoji stvarna opasnost). Tamo se neki penju na ogradu bezveze radi slikanja i izazivanja vlastitih zivaca a neki da se ubiju. I sami cuvari imaju problema sa odredjivanjem tko i kako jer samoubijice paze da ih se ne uhvati. A tko zna koliko je mracnih metalaca proslo mostom prije toga a da nisu nista napravili...
>... >Pa, ako zbog ničeg, onda zbog laganja odboru mosta, kojem su pri traženju dozvole za snimanje rekli da žele >"capture the powerful, spectacural intersection of monumentum and nature...". Neka sankcija za to mora postojati. >Mislim, budimo realni. Da su im rekli da će snimati ljude koji se ubijaju i to još upotrijebiti u dokumentarcu, čisto >sumnjam da bi im dopustili.
Pa, tehnicki gledano, i snimali su most! A sad, to sto su im samoubojice uletjele u kadar... Crni humor, znam :-\
>Znam da je "bolestan" otrcan izraz, ali kako drukčije nazvati jednogodišnje snimanje ljudi koji skaču s mosta?
Bolesno genijalnom idejom. Opet crni humor... OK - ovako ja vidim poantu autora: dokumentirajmo dogadjanja na mostu. Pri tome spasimo koga mozemo i na koga posumnjamo da se zeli ubiti. Ako ipak skoci, mi cemo to snimiti jer to je svakodnevica mosta koji nema zastitu da sprijeci ljude da to rade. Bar smo ucinili nesto a ne skoro nista kao gradske vlasti.
meni je bio dobar... nekako mi je sve mnogo jasnije... iako ne treba bazirati mišljenje na jednom djelu koje može biti sponzorirano iz raznih cetara moći... ali ako preživjeli dječak samoubica kojemu je zakazala bomba kaže u intervjuu da bi opet učinio isto... a pritom doda da je iz siromašne obitelji... i nikad nije imao curu... hm :D po tome bi pola planete trebalo da se raznosi po ček pointima ;D
p-q-r-s-t'The Joy Of Torture' (1968.)01.05.2005 | VelimirZnan još i kao 'Shogun's Joy Of Torture' (naslov mog, njemačkog DVD izdanja), jedan od dijelova Tokugawa trilogije Terua Ishiija, a kojoj pripada i na ovom siteu očito... više »
k-l-m-n-o'Lone Wolf McQuade' (1983)01.07.2006 | VelimirChuck Norris vs David Carradine!
I jedan zli patuljak u invalidskim kolicima! S ogromnim zlatnim pištoljem! I imenom Falcon! Koji klasik! Dej dont mejk em eni mor,... više »
k-l-m-n-o'Left For Dead' (2004)01.08.2007 | ArminioNakon drugog gledanja na domaćem RTL-u, samo se potvrdilo: ovo jednostavno moramo imati...
Katane, pištolji, baseball palice, čupanje organa golim rukama,... više »
p-q-r-s-t'Running Out Of Time' (1999)19.04.2007 | Velimir
Johnnie To, Andy Lau i Ching Wan Lau na jednom mjestu. Rezultat? Remek-djelo!
Jedinstvena vrsta buddy buddy filma u kojem su dvije strane buddy spektra zapravo... više »
p-q-r-s-t'They Saved Hitler`s Brain' (1963.)06.02.2006 | Arminio...bat dej bloun avaj majn! :)
Koji komad celuloidne moronerije! Nezamislivo!
Grupa preživjelih nacista spasila je Hitlerovu glavu i sad želi ponovo zavladati... više »
p-q-r-s-t'Samurai Cop' (1989)25.05.2007 | Velimir
Gluma, režija i budžet prosječnog 80's pornića susreću katane, uzije, azijske bande i tučnjave. Rezultat – bez sumnje jedan od najgorih filmova svih... više »
a-b-c-d-e'Devil's Sword' (1984)03.12.2004 | ArminioJoš jedan urnebes iz Indonezije! Ovaj puta suluda, bajkovita, fantasy kung-fu borilačka psihodelija
nazvana 'Devil's Sword'...
Priča je jednostavna - u... više »
p-q-r-s-t'Seeding Of A Ghost (1983)17.08.2007 | Velimir
Shaw Brothers i rape & revenge horor. S ubojitim fetusom!
Zapravo, počinje kao borilački rape & revenge, ali nakon što taksist čiju su djevojku silovali i... više »
a-b-c-d-e'2019-After The Fall Of New York' (1983.)15.02.2005 | Marko Originalnog imena '2019 - Dopo la caduta di New York' je nevjerovatan postapokaliptični spoj 'Bijega iz New Yorka', 'Planeta majmuna', 'Mad Max-a' i... više »
a-b-c-d-e'The Butcher' (2007)09.01.2010 | Velimir
Korejski torture porn.
Koliko je još prostora na svijetu ostalo za filmove snimljene digitalkom iz prvog lica? Do sada je manje-više formula uspijevala,... više »
f-g-h-i-j'Forest Of Death' (2007)10.06.2007 | Velimir
Horor o 'čudesnoj šumi', ravno iz Hong Konga, s jednim osnovnim razlogom za pogledati ga - Shu Qi!
Ne mogu se oteti dojmu da bi 'Forest Of Death'... više »
a-b-c-d-e'Američki ninja 2: The Confrontation' (1987.)05.03.2005 | VelimirIako sam prvi dio pogledao bezbroj puta i do danas ga već naučio napamet, nastavak sam očito pogledao samo jednom u životu, jer ga se gotovo uopće nisam sjećao. Bilo je,... više »
Specijal HOLLYWOOD I REAGANOVA POLITIKA, 3. dio24.02.2007 | Velimir
Ovaj put će biti drukčije, Rusu!
- Jason Stillwell, ‘No Retreat, No Surrender’ (1986.)
Cannon je bio itekako aktivan i na polju vanjske politike,... više
SpecijalTakashi Miike24.02.2005 | Velimir
Japanski redatelj Takashi Miike (na fotki lijevo) jedan je od najproduktivnijih, najraznovrsnijih, najinteligentnijih, najhvaljenijih i najkontroverznijih redatelja... više
intervjuEkskluzivni intervju: Darcy Paquet, Koreanfilm.org07.03.2005 | MarkoNakon ekipe s Midnighteye.com, u goste nam ovog puta dolazi čelni čovjek još jednog prijateljskog filmskog websitea - Darcy Paquet, čovjek koji je pokrenuo... više
intervjuEkskluzivni intervju: Stephen Chow07.05.2005 | VelimirU Kliku br. 47 (svibanj, 2005.) mogli ste čitati skraćenu verziju ovog intervjua. Sada, pročitajte integralnu...
‘Jako mi se sviđa tvoj magazin. Možeš li mi... više
FestivaliUdine Far East Film Festival 830.04.2006 | VelimirGalerija fotografija iz Udina 2006. Cro Copov high kick, sperma Shinye Tsukamota, tajne snimanja sedam filmova u jednoj godini, 'Hostel', 'Masters Of... više
FestivaliFAR EAST FILM FESTIVAL 9 – Azija u Udinama27.04.2007 | Velimir
Japanska je selekcija ove godine podbacila ili je možda sigurnije reći da je Mark Schilling ove godine išao na 100 posto sigurno – megahitove i blockbustere.... više