Originalnog imena ‘2019 – Dopo la caduta di New York’ je nevjerovatan postapokaliptični spoj ‘Bijega iz New Yorka’, ‘Planeta majmuna’, ‘Mad Max-a’ i punk-trash-kič-estetike osamdesetih. Jedan od onih totema mladosti koji nas je odgajao ko klince.
2019. je godina. Nakon nuklearnog rata, preostalim svijetom vlada kraljevina Euraksa, koju čine odabranici Europe, Azije i Afrike. Uslijed velike radijacije dobar dio preživjelih je teško bolestan i predstavlja prijetnju novom poretku Euraksa. Stoga konjica Euraksa (kožni baloneri, sf pištolji i kacige nalik na one za kendo) vrši česte eliminacije i čistke u ruševinama, Otpor Euraksima se potajno organizira na Aljasci pod okriljem Panameričke konfederacije. Tkogod da vlada, čovječanstvu prijeti umiranje jer uslijed radijacije 15 godina nije rođeno niti jedno dijete. Konfederacija posjeduje provjerenu informaciju da u ruševinama New Yorka postoji žena koja je potpuno zdrava i sposobna rađati i u tome vide priliku da umnože svoje snage i tako povećaju broj svojih pristaša kako bi konačno prekinuli teror Euraksa i stvorili novi svijet. Odlučuju angažirati svog nekadašnjeg pripadnika Parsifala, krtraselovskog ljepotana-avanturista.. Ukoliko uspije dovesti živu i zdravu ženu-rodilju, dobiva mjesto u brodu za Alpha Centaury tj. kartu za raj. Konfederacija mu ustupa i svoja dva pomoćnika, Bronxa, nekdašnjeg njujorčana kojem su Euraksi ubili cijelu obitelj i iščupali ruku pa sad ima robotsku i koji njujork ima u malom prst… jednoj od hvataljki na robotskoj ruci. i Ratcheta, dvometarskog diva s povezom preko oka i kuglicama na sajli kojima precizno onesposobljuje protivnike.
Po dolasku u New York, naš trojac prolazi svakojake avanture i ulazi u sukob s raznoraznim podzemnim zajednicama preživjelih. Tako se na groblju starih autobusa bore sa crnačkom zajednicom gdje je snimatelj najvjerovatnije sasvim slučajno napravio veliki hommage ikoni američke graffiti/tag scene Boneu jer je dosta dugo u kadru njegov tag na unutrašnjosti autobusa. Ova borba nema samo dinamičku važnost već nas upoznaje i s vještinama Parsifala i njegovih pomoćnika. Tako Bronx svojom čeličnom rukicom vadi grkljane ko od šale, Ratchet udara kuglicama bez greške, baca nož preciznije od kakvog cirkuskog artista s tridesetogodišnjim iskustvom iako ima samo jedno zdravo oko i još k tome svemu skače s krova na krov u Arkinovoj trampolina maniri, a Parsifal sam rješava polovicu napadača, onak, usput. Potom susreću gubave starčeke kojima je glavna zabava polijevanje ljudi kantom sa smeđom tekućinom, slutim da je proljev i to neka izgenerirana iz post-kataklizmičnog probavnog trakta. Potom nailaze na skupinu štakorojedača koju predvodi azijat mudračkih brkova i fanta frizure. Parsifal se zaljubljuje u jednu od njihovih pripadnica i pretpostavlja da je ona ta koju traži. Euraksi upadaju na veliku gozbu i zarobljuju Bronxa, Parsifala i djevojku i odvode ih u palaču, a Ratchet uspijeva pobjeći.
Euraksi imaju fino uređenu palaču, sa slikom Guernice u vođinoj prostoriji, sofisticiranu opremu za mučenje i staminu crnokosu zamjenicu, koja se fino uklapa u kožni styling cijele monarhije. Parsifal i djevojka im ipak bježe iz zarobljeništva, a Bronx pada, žrtvujući se za dobrobit čovječanstva. Vani ih dočekuje Ratchet u društvu s patuljkom (kojem su prije spasili život pa im se sad odužuje) i svi odlaze na domjenak u zajednicu patuljaka. No i tamo Euraksi prekidaju banket pa naša ekipa završava kod majmunolike skupine, predvođene dvoipol metarnim Apemanom. Pola njegovog klana ima maske iz planete majmuna. Pošto se zaželi da mu Parsifalova simaptija rodi potomstvo izbije sukob, no patuljak prekida stvar i vodi ih u tajno skrovište njegovog prijatelja, Profesora. Profesor je umro, ali je njegova kćerka ta koju svi traže. Profesor je znao što se sprema pa je djevojku hibernirao i tako je ostala zdrava i bremenita. Ludom jurnjavom kroz tunel karavanom kojeg je profesor ostavio uspijevaju pobjeći iz ralja Euraškog New Yorka, a Konfederacija svojim snagama bombardira Eurašku palaču.
Ovo još uvijek imam na kazeti već dobrih dvadeset godina iza Ninja osvetnika, snimano sa sat-ajnca s njemačkom sinhronizacijom. To smo ko klinci odgledali jedno pedeset puta, nikad nismo povezali radnju, ali smo obožavali ovaj film i kendo-konjicu i buzdovane sa šiljcima i kuglice na sajli. Na špici kazete piše Fire Flash i naravno da nema takvog filma ni na imdbu, a niti google ne daje rezultate. I onda sam prošli tjedan sasvim slučajno skužio plakat kod nekog lika koji skuplja samo post-apokalipitičnu građu. I eto, nakon dvadeset godina sam iskopao pravu verziju i konačno znam o čemu se tu zapravo radi i bilo ga je neviđen gušt ponovno pogledat i naravno vidjet neke uncut scene koje su na sat-ajncu izrezali (vađenje očiju robotskom rukom, buzdovan s šiljcima razvaljuje lubanju i slično). Svakako treba spomenuti zaraznu glazbu i bizaran zvuk za pucnjeve pušaka Euraksaške konjice. Slava djetinjstvu!