Podnošljivo za TV triller, loše za giallo, jadno za Argenta...
DVD ovitak
Pilot nesuđene TV serije koju
je RAI planirala startati 2005 ovim čudom (nemam pojma u kojem je to
statusu no čini se nikakvom :( ), pričom o studentu kojem, pišući rad na
temu njemačkog ekspresionizma i prekapajući po lokalnoj videoteci za
klasicima Dreyera, Murnaua, Langa, Wienea i drugih velikana, umjesto
DVD-a za oko zapadnu dva komada - plavuša Federica i brineta Sasha sa
neobičnim interesom za DVD sa Hitchcockovim 'Strangers on a Train'. A
kako mu je prozor nasuprot Sashinom, često biva svjedokom stalnih
žestokih svađa njene majke i nje a i ponekad pokojem ničim izazvanim
full frontal nudity prizoru. Sve dok se ne dogodi brutalno ubojstvo
njene majke nakon kojeg, pod utjecajem ospednutosti Hitchcockovim
opusom, počinje graditi teoriju o planiranju 'dvostrukog' ubojstva po
uzoru na spomenuti 'Strangers on a Train' - plavuša je sigurno ubila Sashinu
majku a za uzvrat Sasha će ubiti nekoga tko plavojki gazi po žuljevima. I
dok provodi svoju 'istragu', sve više se čini da je teorija 100% točna.
Ali stvari kreću u neočekivanom pravcu...
Neočekivanom? Ne znam u kojem to neočekivanom pravcu jer finale donosi sasvim predvidivi rasplet nakon
kojeg slijedi obavezni obrat i finale koje, unatoč trostrukom gledanju
posljednjih 20-tak minuta, još uvijek nisam shvatio. Osim što mi je
jasno da sa početkom, koji je također bizarluk svoje vrste, čini
zatvoreni krug. Ali čega? Argento, ubij me ali ne kužim! Ili možda ni
nema nikakvog obrata samo ja to nisam shvatio? Možda je obrat baš to
što nema obrata? A možda su u šumi?
Komentiraju li to one najnoviji blockbuster?
Mama!
No 'ajde - za ljubitelje Hitchcocka, ovo je bolje od križaljki za
enigmatičare jer otkrivanje referenci na Hitchove klasike
pravi je doživljaj jer je Argento ubacio stvarno od svega po nešto i to
prilično dobro zapakirao (vozi po 'Rear Window' i 'Strangers on a Train' a kupi malo 'Psiha', 'Vrtoglavice', 'Nazovi M radi
ubojstva'...), dok je legenda Pino Donaggio sve skupa uglazbio u
totalno bernardhermannovskom stilu. A uz to, videoteka je krcata
Argentovim i Hitchcockovim DVD-ima i plakatima a svako malo tu i tamo
uleti pokoji detalj vezan i uz Argentov opus dok u finalnoj sceni
možete čak vidjeti golu (!) ženu sa pravim žuto ukoričenim giallo romanom u
ruci! Simpatično je to namjerno forsiranje takvih detalja koji ne mogu
promaći ali nije simpatično nekoliko nevjerojatno nebuloznih prizora
poput sad već legendarnog i u svakoj recenziji spominjanog (pa moram, jel'te, i ja :) ) bijega na motoru koji je neizrecivo
nebulozno izveden da ne mogu vjerovati da nije namjerno takav kakav je!
Štreber voajerskih sklonosti
'Ali draga, kažem ti... '-Dragi, previše gledaš Hitchcocka...'
Unatoč dosta golotinje, bljeskovima (za TV žešćeg) gorea, povremenog giallo
štiha, vrlo dobrom zapletu i ponešto Argentovih genijalno-nenormalnih
vizualnih rješenja, zbog nekoliko nevjerojatnih naivnosti, očajnog
engleskog duba ('ciljani' jezik pa zbog toga kritiziram), i obrata
kojeg izgleda ipak nema (a ako ima i ono je što mislim da je, najlošiji
je ikad :( ), ovo je ne pretjerano gledljivo i niža klasa maestrovog
opusa bez obzira što se radi o TV produkciji. Jer ako usporedimo sa
'Jenifer'...
Facebook komentari