‘Doomsday Book’ (2012) | Žuti titl

‘Doomsday Book’ (2012)

'A Cool New World'

‘A Cool New World’

Kim Ji-woon, svemirci i roboti.

Prije negoli se punom snagom baci na ‘Last Stand’, svoj prvi američki projekt i veliki povratak Arnolda Schwarzeneggera u kina, Kim Ji-woon, redatelj klasika kakvi su ‘A Tale Of Two Sisters’, ‘A Bittersweet Life’ i ‘The Good, the Bad, the Weird’, potpisao je SF omnibus s temom ‘Izvješće o uništenju čovječanstva’, zajedno s kolegom Yim Pil-sungom. Koji je odradio dvije priče, a Kim jednu, zbijenu između njih.

Yim je jako zaljubljen u satirično, šizofreno parodiranje TV programa, što je očito u njegova dva segmenta koji se, baš kao i Kimov ‘Heavenly Creature’, bave suvremenim dobom i transhumanističkim usponom tehnologije, kroz varijaciju standardne sage o zombi-virusu (‘A Cool New World’) i simpatičnu malu pričicu (‘Happy Birthday’) o curici koja nesmotrenim kliktanjem po Webu kontaktira vanzemaljce te uzrokuje udar meteora u Zemlju. Kimov uradak bavi se robotom koji u budističkom samostanu doživi prosvjetljenje i uči ljude čovječnosti, a sve tri priče imaju, osim teme, nešto zajedničko – savršeno su snimljene i visoko stilizirane, ali s pomalo problematičnim scenarijima koji kao da se guše pod teretom kratkog metra.

Posebno ‘Heavenly Creature’, koji počiva na briljantnoj ideji i daje potencijal za dugometražni masterpis, ali sjajno izgrađeni put do poante na kraju svodi na mitraljesko verbalno ispucavanje filozofskih teza, nešto poput finala ‘Matrixa’ koje je knjiškom formom ugušilo ljepotu filmskog jezika. Na trenutke sjajno, sa standardno virtuoznim korejskim miksom drame, humora i žanra, ali u konačnici, kao cjelina, tek solidno.

'Heavenly Creature'

‘Heavenly Creature’

'Happy Birthday'

‘Happy Birthday’

 

 

 

 

Velimir
Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

Moglo bi te još zanimati:



Komentiraj