‘Doomsday’ (2008) | Žuti titl

‘Doomsday’ (2008)

Topli obrok je serviran

Topli obrok je serviran

‘Grindhouse’ Neila Marshalla!

Akcijski hibridi osamdesetih jedan su od najboljih filmskih fenomena svih vremena, a očito je da se s time slaže i dobri stari Neil Marshall, koji je nakon svog horor masterpisa ‘The Descent’ složio upravo posvetu starim ‘futurističkim akcijskim trilerima s elementima horora’. ‘Doomsday’ je tako priča o postapokaliptičnoj Škotskoj pretvorenoj u divovsku karantenu nakon smrtonosnog virusa (o da, još jedna infekcijska spika) i potrazi za lijekom, zapravo kompilacija svega na potezu od talijanskih eksploatacijskih klasika (poput oba dijela ‘The New Gladiators’) i opusa Larryja Cohena preko ‘Mad Maxa’ do ‘Bijega do iz New Yorka’ (dva lika u filmu zovu se Miller i Carpenter – izravna posveta redateljima, naravno). Glavna junakinja zapravo i je ženski Snake Plissken (Eden Sinclair, a glumi ju Rhona Mitra, koja liči malo i na Kate Backinsale), samo što umjesto poveza ima umjetno oko – kameru koju može izvaditi i baciti u prostoriju da izvidi što se događa prije nego uđe u nju.

Etetika, poetika i soundtrack osamdesetih, zajedno s goreom i litrama krvi čine ‘Doomsday’ nostalgičnim tripom u koji je Marshall natrucao stvarno sve što se da natrucati: bleksploatacijsku gangsterku, sisatu golu plavušu u kadi sa sačmaricom, panksploatacijske cheesy negativce, preglumljavanje glavnog bed gaja, Boba Hoskinsa i Malcolma McDowella, mačevanje dvije seksi cure, fascinantno eksplicitni kanibalizam, gnojne čireve, gaženja i rezanja, kasapljenja sjekirama i mecima velikog kalibra, jurnjavu na kroserima pa čak i crnog viteza na bijelom konju, kada se film na polovici odjednom pretvori u jebeni ‘Mač kralja Arthura’! A tu je i briljantna finalna ‘Drumski ratnik’ jurnjava!

Rezultat je beskompromisno zabavni flashback u naša djetinjstva, ali iskreno, stvarno ne znam tko je Marshallu dao pare za nešto takvo. Ali svaka čast da je.

Virus je opak, nema šale

Virus je opak, nema šale
Opaka, opasna i seksi

Opaka, opasna i seksi

Image

Velimir
Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.



Komentiraj

Logiraj se preko:


*