Opet Francuzi!
U posljednje vrijeme, Francuzi stvarno rade najbolje gore horore – tek što smo se oporavili od udara na osjetila zvanog 'Inside', eto nam još jedne krvave kupke, ovog puta izgrađene oko ideje suvremene francuske verzije klasičnog post-'Teksaški masakr motornom pilom' horora. Samo što u kući gladnoj ljudetine ne žive mutanti nego nacisti, u Francuskoj u kojoj su ekstremni desničari na pragu osvajanja vlasti.
'Frontiers(s)' jest kompilacijski hommage retro 70's sadizmu, ali svakako i jedan od uzbudljivijih gore horora snimljenih u posljednje vrijeme.
Tako se između političkog komentara i klasične jao-meni-kad-zalutah-gdje-ne-treba premise krije uistinu impresivna klaonica (al' doslovno – ljudetina obješena na čengele i kuke! Uz čupanje tetiva kliještima, udaranje macolom u lubanju, rezanje stopala sjekirom, bacanje tijela na cirkulator...), a tu je i ponešto dobrih noćnih skerova i odlična scena užasavajuće klaustrofobije u malom tunelu. S ludim girls & guns zaokretom u finalu. Brutalno, intenzivno... jako dobro.
dekard said:
...Opet Francuzi! Prije "opet francusko sranje". Kad film počne s pljačkom koja završi ranjavanjem jednog od pljačkaša i sklanjanjem u napušteno skladište, a zatim se nastavi njihovim odlaskom sa vrećom punom novaca u motel na periferiji, jasno nam je da je pred nama miks svega i svačega iz bogate filmske povijesti. Eh, da je to bar jedini problem. Očito je da redatelj/scenarist većim dijelom pokušava imitirati "The Texas Chainsaw Massacre", no u proteklih 30 godina nijedan se film nije uspio približiti jezivosti originalnog TCM-a, a kamoli izjednačiti se s njim. Ovaj nije iznimka. TCM je imao likove, ritam i atmosferu, a ovaj film ima samo iritantne artsy elemente (brutalna montaža i shaky kamera) koji se ionako ne uklapaju u ovako neozbiljan koncept (nacisti-ljudožderi, a koji usput uzgajaju i svinje). Ja razumijem da je u današnje vrijeme teško biti originalan, ali ovaj film je pretjerao u nemaštovitosti; klišej se niže za klišejom (povučeni član obitelji koji na kraju pomogne junacima, neobično meso posluženo za večeru, nailazak na desetke leševa turista koji su ubijani godinama, u autu koji je trebao biti spas ustvari je jedan od negativaca, a likovi, i pozitivci i negativci, hodajući su klišeji). A i unome što ga je trebalo izdignuti iznad ostalih - goreu, film također nije uspio; - neuspješni pokušaj skidanja s kuka daleko je efektniji u remakeu TCM-a - rezanje tetiva daleko je efektnije u "Hostelu" - eksplozije glave daleko su efektnije u "Premutosu" - cirkular (ne cirkulator), kao sredstvo sakaćenja, daleko je bolje upotrijebljen u "Bogorodici" I onda dolazimo do luđačkog vrhunca, koji po tebi savršeno sažima emocije filma, kad glavna riba u slow motionu otrgne komad vrata i ispljune ga u zrak. Kao prvo, pun mi je kurac heroina koje do kraja filma budu od glave do pete (ovdje doslovno) prekrivene krvlju. Nakon "Haute Tension" i "Descent", stvarno više nije fora. Kao drugo, za razliku od "Midnight Express", gdje se vrlo slična scena (samo što je tamo bio jezik, a ne vrat) savršeno uklapa u uznemirujuću atmosferu filma, ovdje takva scena, nakon što smo svjedočili nacistima koji su kanibali (ili kanibalima koji su nacisti, svejedno) i ženskama s mitraljezima na kraju, može izazvati samo smijeh. Dakle, kao što sam već na početku rekao, ovaj film nastavlja niz nemaštovitih novih horora s francuskog govornog područja (iznimka je "Ils"), pa bi netko trebao reći Francuzima neka se drže art-drama, a snimanje horora neka prepuste Amerikancima (iako i njima polako ponestaje ideja). |
Arminio said:
dekard said:
...filmska povijest nije pocela s tim hororima. svega ovoga je bilo u posljednjih 30 godina horora i glupo je tako gledati stvari Pazi, kad imaš film kojemu bi glavni adut trebao biti gore (ti ističeš i atmosferu, iako po meni, zahvaljujući užasnom pacingu, film nema nikakvu atmosferu), onda ipak očekujem nešto više, nešto neviđeno, nešto šokantno. Evo, uzmimo kao primjer "Haute Tension". To nepotrebno, plagijatorsko sranje već bih davno bio zaboravio, da ne sadrži nekoliko zaista impresivnih gore prizora. Pritom prvenstveno mislim na nevjerovatno uvjerljivo rezanje grkljana - dakle, iako smo rezanje grkljana već bezbroj puta vidjeli u raznim filmovima, mislim da nikad nije bilo tako brutalno i šokantno kao ovdje (a da ne govorim o sceni odbijanja glave ormarom, koja šokira bez obzira koliko ju puta pogledali). S druge strane, u "Frontiere(s)" među ključnim highlightsima imamo scene rezanja tetiva i neuspješnog skidanja s kuka, koje se, po meni, nimalo ne razlikuju od onih iz "Hostela" i remakea "TCM-a". Jednostavno, kad sam vidio te scene, nisam, kao u slučaju spomenutih scena iz "Haute Tension" pomislio "OMG", nego više "YGBFKM" (You gotta be fuckin kiddin me). hehe... trebao bi malo vise gledati horore. Nisu "Haite Tension" i "Descent" izmislili... bla bla... kuzis? 1. Jedno od pravila ƒšÀùutog titla je "Ne vrijeđaj i ne omalovažavaj znanje sugovornika". 2. Znam da su Kim Henkel i Tobe Hooper izmislili koncept "zadnje cure" prekrivene krvlju. 3. Uopće nije bitno tko je to izmislio. Htio sam samo reći da je u svega nekoliko godina već zamorno treći put gledati "zadnju curu" koja na kraju filma bude sva krvava i izbezumljena. Zašto, recimo, ne napraviti baš suprotno - npr. da riba pedantno, štreberski sređuje jednog po jednog (kao npr. Dustin Hoffman u "Straw Dogs"), a na kraju kulerski odšeta u suton? E, to bi bilo pravo osvježenje. Francuzi znaju kako dobiti ono što je za horor najvažnije - atmosferu i gore. Ja smatram da su Francuzi za horore talentirani otprilike kao za rock & roll. Cijenim tvoje mišljenje, ali ipak držim da su im horori malo precijenjeni. btw, "cirkulator" sam našao u oglasniku na netu, samo ga zaboravit stavit pod navodnike Sori, nisam znao da vam je to interna šala. samo gdje si se Bogorodice sjetio od svih fimova... Ma, to mi je bio comic relief. Cek' da vidi onaj "cirkulator" u Igor and the lunatics... Koji točno misliš, onaj prvi put, ili drugi put? ;) |
Arminio said:
movieworld said:
... Je, i ja sam se totalno razočarao tim filmom. Dekard dobro kaže, previše su nalazili uzore u američkim horor filmovima kao TCM i hostel (ne može se oteti dojam da podrum baš opako podsjeća na hostel, a tek scena s kliještima i nogom). ;D Ideja za nacistima nije loša, ali ja bi radije mutante. To mi jednostavno nikada ne dosadi (osim u hills have eyes 2). A i po čemu su nacisti? Niti nemaju nacistička obilježja osim onog iritatnog starca i njegova odijela, ali da mi netko nije napisao, ne bi uopće skužio, he. ;D Same scene nasilja su dosta brutalne, ali naravno, ništa posebno, za one koji su navikli na nasilje. Razbijanje glave maljem, cirkular, kliješta, otkidanje prstiju... Ma totalno ništa novoga. Ona završna scena je prelegendarno preloša, i nikako se ne uklapa u cijeli horor koji je stvarno dobro počeo. Ona scena klaustrofobičnog puzanja jednostavno jedino najbolje u filmu. I poslije 40 - minute, film počne ići u lošem smjeru. Eh, i meni je dosadilo to što žene uvijek prežive u hororima (a ipak je slasher pravilo da djevice uvijek prežive u hororima), tako da je ovaj završetak bio totalno predvidljiv. Makar, istini za volju, završetak je predvidljiv već u petoj sekundi filma kada ona ženska govori o pobačaju... I pobogu? Zašto su zaboga kanibali? Bar su mogli izmisliti neku teoriju da su za vrijeme rata, bili zarobljeni u rusiji i jeli ljudsko meso da prežive, pa se ta tradicija nastavila na srodnike. ;D |
movieworld said:
... Velimir - ah, kada sam freak kada je riječ o krvi i nasilju. ;D Pa gledajući starije filmove, sjetim se Dead heat kada se policajac bori protiv svinje zombija, i tu je bila originalna scena nasilja kada nogom šutne živo oderano pile za pečenje i baci u mašinu za mljevenje mesa. Ili Ghoulies, kada lik jezikom zadavi do krvi drugog muškarca. A tek braindead - mljevenje kosilicom. Na takvo nasilje mislim, he,he. ;D A hommage, pa dobro... Kao onaj Slithers čiji je hommage Night of the creeps. Ma ja više prigovaram jer sam veliki ljubitelj TCM - serijala (ali ne toliki da pogledam četvorku do kraja ;D), pa mi smeta to kopiranje scena kao ona scena večere ili hranjenje majke. ako ti je neki film uzor, onda se potrudiš da ne bude previše slično... He,he, koja usporedba to za čokoladom. Pa to bi mi više vrijedilo za nastavke kao Friday the 13 th, svaki nastavak je zapravo isti, ali opet su uvodili nešto novoga. A i tako slabo gledam novije horore jer me većinom uvijek razočaram. Ja živim još uvijek u 80 - tima. ;D American ninja forever. Brain damage, City of living dead, Day of dead... Hm, istina, ali teško je ne primijetiti te dvije razlike. Tih 40 minuta počinje kao tipičan horor triler s klaustrofobičnim scenama, scenama ubojstava i slično. A onda nakon scene u sobi s curom i lancima, onda postaje baš razigrano. Ali baš taj dio je problematičan jer previše odudara od horora s dosta naivnih scena kao kada mišićavac mlati djevojku i sere gluposti, ili scene s mitraljezima. ;D To mi je totalno uništilo ozbiljnost filma. |
dekard said:
...Ideja za nacistima nije loša. A i po čemu su nacisti? Niti nemaju nacistička obilježja osim onog iritatnog starca i njegova odijela, ali da mi netko nije napisao, ne bi uopće skužio, he. Eh, to sam zaboravio prokomentirati. Dakle, to je klasičan primjer izvrsne ideje koja je loše realizirana. Kao prvo, ovo s kanibalima je bilo totalno nepotrebno i to su trebali izbaciti. Međutim, ostaje misterija zašto nisu malo više eksploatirali tu ideju nacizma, koja je vrlo dobar materijal za horore. Iskreno, kad sam na početku filma vidio da su većina pljačkaša francuski muslimani, pomislio sam da će upravo na tom temelju nastati glavni zaplet (jer sam znao da su negativci nacisti) - dakle, nešto u stilu "vi, prljavi Arapi, koji ne znate ni stiha Marseljeze našli ste nama, poštenim Francuzima (ili koji kurac su već) oduzimati poslove", pa da ih onda muče po toj osnovi (ali samo muče, a ne i pojedu). Ali ne, sve što imamo od nacističkih konotacija je kad onaj grubijan sramežljivo pita Arapa "Zar si ti ƒšÀùidov" (nakon što je ovaj odbio pojesti "svinjetinu"), i trabunjanje onog glavnog o novoj rasi, uz pjevušenje otrcane Lili Marlene. U vezi s tim je i drugi ogroman propust filma. Naime, glavna glumica je očito mediteranskog tipa (točnije, španjolsko-francuskog podrijetla), tako da, po nekim arijevskim pravilima i nije baš najbolji kandidat za stvaranje "nove rase". Možda cjepidlačim, ali zar im je bio toliki problem naći neku glumicu svjetlije puti (npr. poput one iz "Haute Tension"), u kojem bi slučaju motivi nacista bili daleko uvjerljiviji. Kao što sam već ranije napisao, likovi su totalno šablonizirani. Mislim, kad na polovici filma počnem navijati za negativce, to je znak da nešto nije u redu s likovima. A kad je onaj ćelavi pred kraj filma čistio pod sa heroinom, doslovno sam vikao "Ubij ju! Ubij jebenu kučku!" (a to mi se vrlo rijetko dogodi). Dakle, sve što je dano glumcima su imena i upute da vrište i bježe, ali zato već u desetoj minuti filma imamo vađenje crijeva iz neidentificirane crknute životinje. Sad će neki sigurno pomisliti "Ali, nije ti ovo Ana Karenjina". Ma, znam da nije, ali smatram da bi se upravo razradom tih fabularnih i karakterizacijskih elemenata trebao nadomjestiti skromni budžet evropskih produkcija. Ali, kad sam na forumu HorrorHR-a vidio osam (!!!) različitih plakata za film, sve mi je bilo jasno. Skužio sam da su tvorci filma više truda uložili u izradu plakata, nego samog filma, te da im je očito glavni cilj bio iskoristiti trenutnu popularnost "torture porn" žanra kako bi se probili na globalno tržište. |
movieworld said:
Arminio said:
... to movieworld: "A hommage, pa dobro... Kao onaj Slithers čiji je hommage Night of the creeps" Night of the Creeps nije hommage Slithera jer je snimljen 20 godina ranije! ;) A nije ni obrnuto jer Gunn tvrdi da Night of the Creeps uopce nije gledao prije nego sto je snimio Slither (nije da mu vjerujem, ali... ;) )... Detalji o oba ovdje |