Kako snimiti uzbudljiv triler/horor za par kuna.
‘Forbidden Door’ nas je još 2009. oduševio kada smo ga vidjeli u Udinama, kao komad linčovskog teatra s mirisom jugoistočne Azije. Joko Anwar sada se vratio s ‘Modus Anomali’, svojim prvim uratkom nakon tri godine. I potpuno drugačijim.
S novim filmom, dobri stari Joko nas podsjeća da je i dalje neokrunjeni kralj indonezijskog žanrovskog filma, makar operirao s daleko manjim budžetom, ali i daleko skromnijim konceptom, u kojem većinu radnje jedan jedini lik baulja šumom, pokušavajući shvatiti tko je, što je i zašto se koji sat ranije probudio ustavši iz zemlje. Ubacite u to nestalu djecu i jedno klanje trudnice odmah na početku i da – to je lansirna rampa za jedno sirovo putovanje mračnim sferama ljudske psihe.
Upravo ta (namjerna) ogoljelost i sirovost, niskobudžetni naturalizam umjesto stilske ispoliranosti i opako ispeglanog noirea, ovdje kombiniran sa sjajnom glumom Rija Dewanta i atmosferom indonezijske džungle (minus očajni dijalozi na engleskom, al ajd), nosi cijeli film. On se gleda kao sablasni komad crne psihodelije, nešto između nadrealnog trilera i krvavog horora.