Postoji li, onda, snuff film? Mark L. Rosen tvrdi da ih je vidio nekoliko. Pravih pravcatih.
Čak i ako, poput nas, znate već sve napamet o fenomenu snuffa i gledali ste sve snimljene dokumentarce i pročitali sve napisane knjige o temi (najbolja od njih, 'Killing For Culture', spominje se i u ovom dokumentarcu), vrijedi baciti oko na najnoviji pristup vječnoj fascinaciji.
Iako uzima definiciju lišenu seksualnog elementa (ubojstvo pred kamerom za profit), 'Snuff' se dovoljno oslanja na tradiciju da bi detaljno analizirao pornografski i politički kontekst, uz spominjanje svih očekivanih sumnjivaca bez kojih priča ne može funkcionirati: 'Snuff', 'Guinea Pig', 'Cannibal Holocaust', Edisonova egzekucija slona, 'Henry', 'Faces Of Death'…, uz jednog novog kandidata, Mooreov 'Bowling For Columbine'.
No, dok je 'američki film i snuff' samo jedno od već naučenih poglavlja unutar ovog sat i petnaestak minuta dugog dokumentarca, ostatak sadržaja dosta je nov i poprilično uznemirujuć, a obuhvaća ratni snuff (iračke egzekucije snimljene digitalkama u redovima američke vojske; Abu Ghraib i internet dekapitacije) i snuff serijskih ubojica (ubijali su i snimali žrtve, ali snimke nisu prodavali; nekoliko originalnih video snimki iz policijskih arhiva našlo se u ovom dokumentarcu), ali i onaj najzanimljiviji dio – ispovijed legendarnog producenta Marka L. Rosena.
Mark u detalje objašnjava poznati slučaj od prije osam godina, a kada je i sam imao kontakte s ruskom mafijom, uhićenom (i oslobođenom) zbog dilanja pedofilskog snuffa u Britaniji, čitave mreže snimanja i prodaje videa u kojima su se silovali i ubijali dječaci, po narudžbi bogataša iz svih dijelova svijeta. Osim ovog medijski dokumentiranog dokaza u prilog postojanju snuffa, Mark otkriva i priču koju nikada nikome nije ispričao: to kako je osobno gledao snuff film, koji mu je filipinski producent još tijekom sedamdesetih nudio za distribuciju, a koji nakon žestokog SM seksa završava tako da glavni glumac nožem razreže grkljan glavne glumice. Zapravo, bez specijalnih efekata.
Konačan rezultat? Solidan, jeftin, senzacionalistički, ali jako dobro izučen dokumentarni film koji pokazuje da autor (Paul von Stoetzel) zna o čemu govori, iako ne bi škodio malo bolji balans emotivne manipulacije te bolji odabir sugovornika, ma koliko Mark digao prosjek, a pojedini anonimni redatelji i bivši agenti FBI-ja mu ponekad pomogli u tome. A dodatan problem čini zbrka oko Markove uloge u cijeloj priči (osim što je sugovornik, on je i producent ovog projekta) i razlike između trejlera i finalne verzije – u trejleru, njegova ispovijed prikazana je na posve drugačiji način, s materijalom kojeg nema u finalnom dokumentarcu pa nad cijelom stvari ostaje visjeti pitanje: tko tu koga jebe i možemo li uistinu vjerovati svemu što smo vidjeli i čuli?