Home Arhiva p-q-r-s-t ‘Tokyo Mafia’ (1995 – 1997)

‘Tokyo Mafia’ (1995 – 1997)

‘Tokyo Mafia’ (1995 – 1997)
1
0
Jedan je Riki!

Jedan je Riki!

Tražite li svoj jakuza-fiks – ne tražite dalje!

Zlatno doba, sredina devedesetih, godine u kojima je yakuza eiga bujala kako je recesija dizala kriminalne statistike na japanskim ulicama, a ikone kao što su Miike i Kitano napravile neka od najvećih remek-djela svojih karijera. U masi naslova našao se i ovaj četverodjelni filmski serijal, reprezentativni primjer onoga što je žanr bio u svojim zlatnim godinama – prljava, razuzdana, zabavna i sjajna izložba ultranasilja i seksa, izgrađenih oko drame i gangsterskog krimića. I ne samo to 'Yakuza Mafia' također je izložba karizme Rikija Takeuchija, poveznice između sva četiri nastavka, koji je ovdje Ginya Yabuki, najopakiji od svih opakih jakuza, toliko neustrašiv da ogrize vlastiti prst umjesto da ga odreže iz pokore!

Kada Yabuki zarati sa svojim pretpostavljenim, upuca ga u nogu i odluči napustiti jakuze te osnovati novu organizaciju, tajno društvo Tokyo Mafia ispunjeno otpadnicima iz raznih vrsta kriminalnih skupina, a koje zarađuje dilanjem ilegalnog kitovog mesa, usput se boreći s konkurencijom iz redova japanske, tajvanske i kineske mafije.

Lako pištoljem na mačeve...

Lako pištoljem na mačeve…
Duel stoljeća

Duel stoljeća

To je temelj, na kojem su redatelji Seiichi Shirai (prva dva dijela) i Takeshi Miyasaka (druga dva; sjetimo se, Miyasaka je režirao i 'Ginji The Slasher') izgradili ova ultrazabavna ludila koje u nekim trenucima uistinu zazivaju Miikeovu poetiku i teme (autsajderi, imigranti, čast, pretjerivanje…) – prvi dio 'Tokyo Mafia 1: Yakuza Wars' postavlja priču i ispunjava je odrezanim glavama, rukama i ušima; drugi dio 'Tokyo Mafia 2: Wrath of the Mafia' nastavlja sagu s nešto manje gorea, ali pojačanom količinom kung fua i pucačine, dok seks i nasilje daju eksploatacijski štof inače zanatski zrelijem trećem dijelu 'Tokyo Mafia 3: Battle for Shinjuku', puno više 'profi' režiranom nastavku, zapravo prequelu koji nas vodi u razdoblje stvaranja Tokyo Mafije, s finalnim obračunom kao iz samurajskih filmova.

A što je onda četvrti dio? 'Tokyo Mafia 4: Yakuza Blood', premotavanje naprijed, još veći naglasak na autorskom potpisu i kvaliteti; Riki kao sporedni lik desetak godina u budućnosti obavlja poslove usamljenog plaćenog ubojice, ali pronalazi i mogućeg nasljednika u obliku sjebanog klinca – i sve to kao klasična, nihilistična mikeovska drama s naglim eksplozijama ekstremnog nasilja.

Samo četiri komada? Hoću još! Odmah!

Teški dani

Teški dani
Šefe, imate rupu u čelu!

Šefe, imate rupu u čelu!

Image

(1)

Velimir Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

LEAVE YOUR COMMENT