Katsuhito Ishii se vraća korijenima.
Prije nego se na zapadu proslavio s ‘Taste Of Tea’ i ludilom ‘Funky Forest’, Kastuhito Ishii bio je animator i redatelj spotova, koji je u svijet dugometražnog igranog filma ušao oživljavajući kultne mange, s danas jednako kultnim adaptacijama ‘Shark Skin Man and Peach Hip Girl’ i ‘Party 7’. One su mu donijele i gažu animiranja dijelova Tarantinovog ‘Kill Billa’. Danas, više od deset godina kasnije, Ishii se ponovo hvata mange – izvornik je 2000. objavio Shohei Manabe, a Ishii dostavlja svoju, autorsku, ali i prilično dosljednu, koliko i razigranu igranu verziju koja sadrži divlji šarm njegovih ranih adaptacija, ali ga dodatno podebljava modernim jezikom, od fantastično ispolirane fotografije do CGI ekstravagance.
‘Smuggler’ je saga o… pa, više toga u isto vrijeme – prije svega o propalom mladom glumcu koji zbog dugova jakuzama završi kao prijevoznik mafijaških leševa do spalionice te o dvojcu gotovo nadljudskih kineskih egzekutora u ratu s japanskim gangsterima. Nažalost, spoj humoresknog kreveljenja i ultranasilnog mračnjaka ne funkcionira uvijek baš najbolje, baš kao što naraciju komada dijeljenje priče na stripovska poglavlja, pri čemu imamo jasni raskorak između akcijsko-mračno-komičarskog prvog dijela i surovog torture porna u finalu. Miike je u ‘Ichi The Killeru’, svojevrsnom duhovnom bratu ‘Smugglera’, bolje balansirao ekstremima.
Ipak, manama unatoč, ‘Smuggler’ je Ishii kakvog smo očekivali nakon što je privremeno odlutao u meditativne drame pa koliko god mogao biti bolji, ostaje nam suludo zabavan, hiper-cool komad modernog filmskog Japana, nakrcanog vrhunskim stilom, glumačkim zvijezdama i bačvama krvi.