Home Arhiva ‘The Deathless Devil / Tarkan vs. the Vikings’ (1973 / 1971)

‘The Deathless Devil / Tarkan vs. the Vikings’ (1973 / 1971)

‘The Deathless Devil / Tarkan vs. the Vikings’ (1973 / 1971)
21
0

DVDO suze radosnice! Konačno se netko odvažio zagrabiti u tursku filmsku avliju i ponuditi nam par bisera na pristojan (legalan 🙂 ) način, s razumljivim (engleskim) prijevodom i dodacima vrijednim divljenja!

A ‘ko će drugi nego Mondo Macabro! Legende nad legendama, carevi nad carevima, kraljevi nad kraljevima opskurnog i zaboravljenog filma, izbacili su dva reprezentativna primjerka zlatne ere turske instant-kinematografije 70-ih: gotovo dječiji ‘The Deathless Devil’, nebuloza inspirirana američkim serijalom o Dr. Satanu i svojedobno, od strane nekog talijanskog distributera, na zapadu čak distribuirana kao američka produkcija (uz izmjenjena imena glumaca i ekipe) te ‘Tarkan vs. the Vikings’, adaptacija i izvan Turske popularnog stripa o hunskom junaku i vjernome mu psu Kurtu (eto – ako niste znali kako biste nazvali svog kućnog ljubimca, razmislite: ne zvuči li Kurt odlično? |-D ).

Pa da krenemo redom:

‘The Deathless Devil’

‘The Deathless Devil’ priča je o maskiranom borcu za pravdu koji nastoji spriječiti zlog doktora Satana da otuđi uređaj za daljinsko upravljanje drugim uređajima – izum koji će mu omogućiti da (naravno) pokori svijet pomoću hordi daljinski kontroliranih robota!

Bjelouška vs. Dr. SatanBjelouška u klinču...

‘-Zašto Dr. Satan ubija ljude? -Pohlepa, draga moja, pohlepa…’ – o kako jednostavno i kako moćno objašnjenje zločinačkog uma! Ali, maskirani, poznatiji kao ‘Bjelouška’ sa sado-mazo-santoovskom maskom (a čiju sudbinu već u prvih 5 minuta odredi ultrabrzi slijed događaja: smrt bradatog starca koji treba stići u vezi spomenutog izuma a kojeg ubiju na aerodromu i zbog čije smrti mu otac saopćava da mu je zapravo pravi otac bio maskirani borac za pravdu kojeg treba naslijediti a da mu je on samo skrbnik koji već u slijedećoj minuti strada od ruke Dr. Satana i svi onda zaključe da Dr. Satan nešto sprema i onda ide sve tako dalje…) njegova desna ruka, Bitik, sidekick i komični lik koji primarno služi da unese humor tj. upropasti atmosferu filma jer je ubitačno iritantan a nimalo komičan i koji paradira uokolo u sherlock-holmesovskom kostimu, sa lulom, izigravajući slavnog detektiva, spasit će svijet! Narafski! A pri tome prolaze sito i rešeto, zavode polugole komade, iskaču iz jurećeg vlaka, mlate se protiv Dr. Satanovih pomagača, njegovog super-robota ubojice (čovjek u neizrecivo lamerskom kartonskom kostimu omotanom valjda staniolom i sa raznobojnim lampicama, izgleda poput ‘uradi sam’ robota od kartona iz Politikinog Zabavnika iz davnih 80-ih) te i samog Dr. Satana – loše kopije Minga iz Flasha Gordona – lika sa velikim brčinama u ultrairitantnim šarenim košuljama nabušenim zbog viška kila i sa kilogramima nakita oko vrata čija jazbina dijelom podsjeća na klasični brlog zlog znanstvenika (sa hrpom naprava nejasne upotrebe, prostorijama sa pomičnim zidovima, rupama na podu koje se otvaraju na pritisak gumba…) a dijelom na dječiju sobu sa slikama planeta i raketa na zidovima i običnim crno-bijelim TV-om koji glumi nadzornu konzolu ispred koje stoji panelka sa nalijepljenim gumbima glumeći kontrolnu ploču.

Robot se prikrada Bitiku ispred nezaboravno oslikanog zida jazbine Dr. Satana I sve to još uz scene jurnjave cestom na kojoj imamo priliku, u kutku kadra, vidjeti kako izgleda produkt metabolizma vjerojatno svježe olakšanog turskog konja, tučnjave u kojima sudionici čas imaju čas nemaju poderane hlače na stražnjici, bijeg cisternom punom benzina (nezaboravna scena u kojoj nokautirani radnik na pumpi nakon dolaska svijesti zna kako i kuda su banditi otišli iako je bio u carstvu snova), nezaboravni – ali stvarno nezaboravni kartonski robot koji treptajući lampicama davi žrtve ‘metalnim’ rukama (tj. grli ih kartonskim tuljcima dok oni urlaju u mukama 🙂 ), gađanje igraćim kartama koje u vještim rukama postaju smrtonosno oružje (kasnije korišteno i u ‘Death Warrioru’), tempirani samostrel kao sredstvo egzekucije (sa finim satnim mehanizmom namještenim na okidač), kameru u uređaju koji članovi bane nose na prsima a pomoću koje Dr. Satan može pratiti što se događa a koja neobjašnjivo snima iz svih kuteva – čak i osobu na čijim se prsima nalazi tj. snima samu sebe (?!!?) uz nezaobilazan soundtrack koji, između ostalog, čini i tema iz ‘007: U tajnoj službi njenog veličanstva’ i sl. … Ma kaos!

A na kraju filma Bjelouška čak otriva svoj tajni identitet te on i pomoćnik mu Sherlock-Bitik izvode cirkusku točku ljudske piramide (!?!?)! Ono, tek toliko da Bitik pokaže kako to može… I tako dubeći jedan drugom na glavi i mašući u kameru, dok svira ‘Popcorn’, odlaze u daljinu!

Nije dosta? ‘Ajmo dalje:

‘Tarkan vs. the Vikings’

‘Tarkan protiv Vikinga’ epska je saga o invaziji Vikinga na Tursku i mladom Hunu Tarkanu koji će im se suprotstaviti. Epska saga? O da… 🙂 Već tokom špice koju je praktično nemoguće pročitati zbog skoro potpuno prozirnih slova i uz naratora koji će objasniti o čemu se tu radi i otkud Vikinzi u Turskoj, zli Vikinzi stižu galijom koju veslajući pogoni hrpa anoreksičnih staraca. Tarkan i vjerni mu Kurt (a nije Russel :) ) I sami Vikinzi kao da imaju problema sa prehranom jer su redom žgoljavci. No to ih ne spriječava da u surovom napadu na tursku utvrdu pobiju sve živo i neživo te zarobe kćer hunskog vođe. U sveopćem klanju ginu žene, djeca (sve u ‘on-screen’ nasilju!) a nesretnu sudbinu doživi i jedan o dva Tarkanova psa (zapravo vuka no očigledno se radi o vučjacima 🙂 ) a i sam Tarkan (također pothranjeni junačina sa tanašnim ručicama i nogicama umjesto mrcine sa kilama mišića kakvim ga prikazuju stripovi) koji ipak preživi i teško ranjen sa preživjelim psom Kurtom (inače sinom poginulog Kurta kojeg, eto, iz počasti, krsti istim genijalnim imenom :))) ) zavjetuje se na osvetu i kreće u potragu za ubojicom Kurtovog oca i otimačima kćeri svog vladara. Istovremeno Viking Toro preuzima vlast likvidirajući vlastitog kralja Goroa servirajući ga divovskoj hobotnici ali uskoro i sam doživi izdaju od grupe Kineza (!) donedavno pomoćnika u prljavim rabotama a sada odmetnika nejasnih namjera…

U smjesi krvi, nasilja, golotinje više i manje atraktivnih glumica, hrpetine loših lažnih brkova i još lošijih psihodeličnih perika, ističu se nezaboravni biseri poput prizora glavne vikinške zabave: vješanja zarobljenica za kosu iznad rupe sa zmijama i gađanje kose sjekirama, zatim zabijanja sjekira u glavu (nisam brojao no u svakoj sceni borbe bar netko mora završiti sa sjekirom u glavi), rafalna dekapitacija (Tarkan u montažnom krešendu skida glave k’o automat), penjanje ‘superpsa’ Kurta po okomitoj stijeni (ravno 90 stupnjeva!), finale koje počinje orgijom sa prežderavanjem te silovanjem a onda pokoljem… Surovost Vikinga povremeno je prikazana toliko pretjerano da čak graniči sa degutantnim.
I da – spomenuh divovsku hobotnicu, glavno vikinško sredstvo pogubljenja – apsolutno najgenijalnija lažna divovska hobotnica koju sam u nekom filmu vidio toliko je impresivna da ne znam tko je ne bi poželio imati kod kuće kao ukras u radnoj ili dnevnoj sobi :)))

Uz glazbenu podlogu koju čini ‘Also Sprachen Zarathustra’, dijelovi Morriconeovih tema iz ‘Once upon a time in the West’ i tko zna što još, kraj nam opet donosi mahanje u kameru i odlazak prema pučini u nove pustolovine protiv povampirenih osvajača i hordi divljih i razularenih bla bla bla… Tko zna – možda Tarkan nabaci i nešto mišića do tada… 🙂

Hobotnica GigantusTek probuđeni i još nepočešljani Toro + topless komad + jedna od 'sikirče u glavu' scena...

Iako po ludosti ne zaostaju puno za legendama poput ‘Dunyayi kurtaran adam’ (poznatiji kao ‘Turski Star Wars’) i ostalih turskih ‘klasika’ ili nekog od turskih remakeova američkih hitova i sl., šteta što se Mondo Macabro za start ipak nije odlučio na neki od poznatijih i, uvjetno rečeno ‘boljih’ naslova. A da, uz navedeno, Turci imaju još aduta u rukavu, možete vidjeti u fantastičnom 25 minutnom dokumentarcu (sad već praktično obavezni dodatak svakom Mondo Macabro DVD-u je dokumentarac o kinematografiji zemlje čiji filmovi su prezentirani), koji pokriva zlatno doba turske ‘pop’ (ja bih rekao ‘pulp’ 🙂 ) kinematografije. Uz hrpu inserata iz već znanih turskih remakeova američkih klasika, tu su i nikad viđeni ulomci iz crnobijelih masterpisova čiji negativi su na žalost uništeni (topili su ih radi dobivanja srebra!), te intervjui sa najvećim redateljskim i glumačkim zvijezdama i živućim legendama tog doba između kojih ćete imati priliku vidjeti što rade i kako danas izgledaju Aytekin Akkaya (‘Han Solo’ iz ‘Dunyayi kurtaran adam’ i Kapetan Amerika iz ‘3 Dev Adam’ ispred čijeg plakata ga i intervjuiraju :)), Behcet Nacar (legenda surovih i krvavih akcijada) pa i sam car nad carevima – Cuneyt Arkin (proširena verzija već viđenog interviewa sa turskog DVD izdanja ‘Dunyayi kurtaran adam’) te čuti anegdote sa snimanja klasika poput, već -n- puta spomenutog i valjda najpoznatijeg turskog čuda ‘Dunyayi…’…

A sam DVD ima jedan od najboljih menija koje sam u životu vidio – animirani i u formi stripa, savršeno vas uvode u svijet nezaboravnih turskih superludorija od kojih, eto, sad konačno neke možete pogledati i sa engleskim titlom!

(21)

Arminio Voli sve što vole mladi ... iz 70-ih i 80-ih.

LEAVE YOUR COMMENT