‘The Incident’ (1967) | Žuti titl

‘The Incident’ (1967)

 Šljam, ali stajliš


Šljam, ali stajliš

Pošto jednosmjerna?

Nastao po scenariju Nicholasa E. Baehra, koji je još 1963. napisao TV film ‘Ride With Terror’,  ‘The Incident’ je u osnovi remake, film koji je svijetu predstavio Martina Sheena i Tonyja Musantea u ulozi dvojice psihopata koji pljačkaju i maltretiraju po noćnom New Yorku, s posebnim pikom na ekipicu koja se kući vraća podzemnom željeznicom.

Fascinantno je gledati psihološki triler čije žešće i krvavije odjeke možemo vidjeti u svemu od ‘Last House On The Left’ preko ‘Straw Dogs’ i ‘Late Night Trains’ do ‘Death Wish’ – Larry Peerce je ni kriv ni dužan režirao jedan od izvora inspiracije za cijeli val razuzdane filmske eksploatacije.

S jednom ‘malom’ razlikom u pristupu – ono što je u većini eksploatacijskih naslova tek uvod, ovdje je dobar dio mesa; čak četrdesetak minuta otpada na upoznavanje likova, što polovinu filma čini dramom, a polovinu sadističkim tripom u komornom teatru jednog vagona podzemne željeznice, ujedno i sočnom, inteligentnom studijom ljudskog karaktera, apatije, grupne psihologije i sebičnog kukavičluka.

Martin Sheen u prvoj ulozi svoje karijere lagano preglumljava sa svojim kreveljenjem, a usto izgleda toliko opasno da bi ga u zagrebačkom tramvaju na mrtvo zašamarali lijevom rukom (zatvorenih očiju), ali za 1967., ovo niskobudžetno djelce se i više nego impresivno drži i danas; sve od intenzivne atmosfere preko efektnog offscreen nasilja do predivne crno-bijele fotografije.

Noge, isto stajliš

Noge, isto stajliš

Šta je, pičke? (stajliš)

Šta je, pičke? (stajliš)

Velimir
Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

Moglo bi te još zanimati:



Komentiraj