‘The Yakuza’ (1974) | Žuti titl

‘The Yakuza’ (1974)

Kralj Mitchum u svijetu katakane
Kralj Mitchum u svijetu katakane

Klasik.

Naravno da u filmu s ovako postavljenim kartama ništa ne može poći po krivu – jedni od najboljih scenarista svih vremena, braća Schrader za pisaćom mašinom; ikone Robert Mitchum i Ken Takakura pred kamerom te Sydney Pollack u redateljskom stolcu. Ovako se to nekad radilo – prvi put kada je Japan postao 'fešnabl' na Zapadu, dovoljno zanimljiv i egzotičan za prodati američkoj publici, davne 1974. godine.

Mitchum je Harry Kilmer koji u Japanu spašava otetu kćer američkog trgovca oružjem, uplevši se u rat protiv jakuza – što, pogađate, baš i nije najbolja ideja, ako se želiš držati podalje ozbiljnih problema.

Bećari u elementu
Bećari u elementu
Bećari u elementu 2
Bećari u elementu 2

'The Yakuza' je bio prvi američki film koji je vjerno prikazao japansku kulturu (zahvaljujući predanom japanofilu Leonardu Schraderu, naravno), ujedno i prvi koji je nakon samurajske manije s Kurosawinim izvozom otvorio vrata nove Pandorine kutije, predstavivši zapadnjacima gangstere tetoviranih leđa.

Estetika ovog filma je posebna priča – holivudska studijska upicanjenost na fascinantan način susreće fukasakuovski realizam surovih tokijskih ulica sedamdesetih. Sa svim potrebnim detaljima za jednu ovakvu, brzinsku 'školu' 'japanologije' – mangama, kendom, neonom, pachinkom, rezanjem udova katanom…

Najjednostavnije rečeno – takve više ne snimaju.

Ljepota kadrova
Ljepota kadrova
Jedan i jedini - Ken Takakura
Jedan i jedini – Ken Takakura

Image

Velimir
Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

Moglo bi te još zanimati:



Komentiraj

Logiraj se preko: