‘V/H/S’ (2012) | Žuti titl

‘V/H/S’ (2012)

Dražesno malo biće u lovu na penise

Dražesno malo biće u lovu na penise

Found footage o found footageu, u formatu omnibusa.

Bilo je samo pitanje vremena kada ćemo dobiti ovakvu ekstenziju žanra i to, naravno, uronjenu u nostalgični VHS fetiš u stilu trećeg ‘Paranormala’. S cijelim timom redatelja (Adam Wingard, David Bruckner, Ti West, Glenn McQuaid, Joe Swanberg i kolektiv Radio Silence), koji trajanje od dva sata pokušavaju učiniti što raznolikijim (te utoliko gledljivijim), kao i jakim brendom (Bloody Disgusting) na produkciji. Sve to kako bi fanovi znali da ovo nije samo još jedan od 24348 found footage horora koji se snime na dnevnoj bazi, već ipak nešto… pa, malo posebnije.

I jel’ se trud isplatio?

Dobrim dijelom da, jer ‘V/H/S’ uistinu jest drugačiji i bolji found footage od većine naslova koji su zatrpali žanrovsko tržište, jedan od rijetkih primjera kako iskoristiti jeftinu i atraktivnu formu za nešto relativno intrigantno. Unatoč tome što, kako to često biva, kvaliteta varira unutar gomilice priča, ali i to je u neku ruku bonus, jer svatko će pronaći nešto po svom ukusu – ima tu i golih ženskih čudovišta koje otkidaju penise golim rukama, road movie ležernosti koja nakon creepy atmosfere prerasta u gorefest, klasičnih priča o mladima na krvavom kampiranju… Kompilacija klasičnih motiva žanra, samo oživljenih uz pomoć male digitalke iz ruke (a katkada i kamerom iz naočala) te gomilom VHS kaseta na koje je materijal presnimljen, a zatim i, kao, pronađen u napuštenoj kući.

Najbolji found footage horor godine i dalje ostaje početna scena ‘Rec 3: Genesis’, dok je prvih dvadesetak minuta ovog filma nepodnošljivo iritantno. Ali stvari vrlo brzo krenu svojim tokom pa ‘V/H/S’ ipak pošteno zaradi svoje mjesto na sceni. Pa ako vam u životu nedostaje solidne trzave slike i pravog niskobudžetnog indie horora koji oslikava zeitgeist ‘scene’, nađite i vi mjesta u vašem danu da ga pogledate. Ili u noći, za još bolji efekt.

Evo crijeva, jel samljeveno meso za kobase?

Evo crijeva, jel samljeveno meso za kobase?

Ima i sisa? Prodano!

Ima i sisa? Prodano!

 

 

 

 

 

 

 

Velimir
Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

Moglo bi te još zanimati:



Komentiraj