'Night Of The Lepus' (1972) |
| Ispis |
|
Autor: Arminio
|
21.03.2007 |
Divovski zečevi ljudožderi! I Janet Leigh! I Stuart Withman! I DeForest Kelley! Oni ne divovski nego normalne veličine i u ekipi boraca protiv velikih zlih mutiranih Zekoslava Mrkvi (aka velikih zlih mutiranih Duška Dugouška u množini :) )!
DVD ovitak
Obični mali zečevi se namnožili i obezobrazili pa nesmiljeno uništavaju usjeve. A stručnjak za suzbijanje svakakvih pošasti koje muče poljoprivrednike Amerike, odluči na svoju ruku isprobati eksperimentalni preparat nadajući se da će izazvati smanjenje populacije zečeva. No nestašluk njegove kćeri dovede do puštanja jednog od testno inficiranih primjeraka u prirodu a mutacija koja izaziva rast (nuspojava preparata), nakon parenja i prenošenja mutiranih gena na potomstvo, i do sveopće katastrofe.
Besmrtno! I nevjerojatno kako stupidno zvuči ideja o mutiranim divovskim zečevima koji terorioziraju američke seljake - a opet, čudo jedno kako zabavno može izgledati film napravljen po dotičnoj ideji unatoč činjenici da su efekti na trenutke dozlaboga šlampavi ali minijaturni setovi, po kojima u slowmotionu trči krdo zečeva uz potmuli konjski topot, glasno disanje i škrgutanje, vrlo uvjerljivi... A da ne spominjem u zečeve kostimirane ljude... :)
Nešto malo gorea, puno više zečetine, nekoliko odličnih scena i činjenica da je ovo valjda jedini film o divovskim zečevima ubojicama (dok netko ne napravi remake ili novu adaptaciju romana Russella Braddona "The Year of the Angry Rabbit" po kojoj je i ovaj snimljen) garantiraju mu mjesto u povijesti filmskih nebuloza i mjesto na popisu horrora prikladnih za gledanje na uskršnje blagdane (hm, kad razmislim, postoji li uopće još koji kandidat? :) )
Neće oni meni 'dva zeca, tri zeca'! Stampedo
I za kraj obavezan citat! Da, da... iako je film smrtno ozbiljan i "normalno" dobar, kroz škrgut i dahtanje stampeda zečeva kao da se nonstop čuje "trash, trash, trash..." - e a onda ne može proći bez citata... :)
Dakle, pred nadolazećim stampedom zečeva, policija evakuira grad i upada u otvoreno kino (gdje se, usput rečeno, upravo prikazuje "Tom i Jerry"! |o) ) urlajući na megafon publici u automobilima:
"Pozor! Pozor! Dame i gospodo, pozor! Približava nam se krdo zečeva ubojica a mi očajnički trebamo vašu pomoć..."
Besmrtno!
Haznfefer Napucaj ga sad, napucaj ga sad!
|
|
'Strange Circus' (2006) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
21.03.2007 |
Nadrealizam Moderni ero-guro klasik.
Otac zatvara svoju 12-godišnju kćer u probušeni kovčeg za violončelo, ne bi li bila prisiljena iznutra gledati kako se on ševi s njezinom majkom. Potom mamu šalje u kovčeg da promatra, a kćer odvlači u krevet... I to je samo zaplet!
Incest, pedofilija, nasilje, krv, psihodelija, fantazije... Dobrodošli u suvremeni, festivalski ero-guro biser koji potpisuje Shion Sono, čovjek kojeg poznajemo kao autora 'Sucide Cluba', a koji ovog puta donosi odličnu mješavinu puke teatralnosti, Edogawe Rampa i 'Audicije'. Ako je teorija Toma Mesa na mjestu, tj. ako se nakon smrti J-Horora sve što valja uistinu seli u ero-guro, vrijeme je da počnemo slaviti!
Sono je sašio priču o književnici za koju nam nije previše jasno živi li svoj, tuđi ili napisani život, a u svoj toj mješavini koja je u isto vrijeme poslastica za oči i jebada za mozak, dolaze i neke pamtljive scene motorkom narezanih ljudi, uz muškarca koji si je odrezao bradavice jer ih smatra ružnima i nepotrebnima te masakriranja vlastitih paraliziranih nogu kuhinjskim nožem. Drama, horor, erotika, groteska – pun pogodak!
Krv i batrljci Patuljak i giljotina
|
|
'Il Boss' (1973) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
19.03.2007 |
Kralj Henry Silva u klasiku euro-crimea sedamdesetih.
Od danas imam novi hobi – skupljam filmove s Henry Silvom! Doduše, čeka me još poprilično puno posla, obzirom da ih je gospodin ikona snimio više od 130, a ja ih za sada imam tek desetak, no... Uvijek će se naći mjesta na polici za još i još.
U svakom slučaju, svakom preporučujem skupljanje filmova čovjeka koji je utjelovio neke od najkarizmatičnijih negativaca u povijesti svih negativaca i njuške koju sanjate nakon svakog odgledanog naslova, legende u čijem opusu možete naći nebrojene bisere američke i europske B-produkcije – bisere kakav je i 'Il Boss', jedna od sočnijih porcija gangsterskih špageta.
'Il Boss' zasnovan je na romanu 'Il Mafioso' (ne znam koji mi je naslov genijalniji), a priča je to o mafijaškom egzekutoru (Silva) koji rješava problem otmice i upliće se u vrlo zamršenu mrežu zavjera, podjebavanja i egzekucija, a sve to uz predivne boje, genijalnu glazbu, grupni seks, ispucavanje čudnih tromblona na mafijaškoj kino-projekciji pornića, aktiviranje skakavca (noža) nabijenog u grlu, nimfomanku koja pokazuje sise i povremeno žica marihuanu, spaljivanje leševa u peći, prepolovljavanje automobila drugim jurećim automobilom...
Preludij u grupnjak Dobar tek
|
|
'Steele Justice' (1987) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
17.03.2007 |
Steele i njegov imenjak u rukama Martin Kove, Shannon Tweed i štakori s granatama na leđima!
Nakon ovakvih filmova, dođe mi da spalim sve knjige koje imam i latim se čitanja 'Luna' i 'Hejzija' – koliko je to loše ili dobro, ne znam, ali VHS ripova rasnih ejtiz akcića tako je malo da svako pojavljivanje uzrokuje salve radosti i veselja. A još kada shvatite da ovo uistinu jest stokaratni primjerak žanra, sa svakim nužnim klišejom na mjestu, ali i dovoljnom dozom zbrčkanog ludila, veselju nema kraja.
Martin Kove je ratni veteran John Steel (ou, jeah!), koji prebija stare dugove i sveti napad na obitelj svog suborca, boreći se protiv narko-mafije zvane Crni tigrovi, predvođene svojom nemezom iz džungle te njegovim bahatim sinom-egzekutorom.
Ovaj film ima sve što je profinjenom ljubitelju sedme umjetnosti potrebno – nepotrebnu scenu glazbenog spota nakrcanog natapiranim aerobik-curama u tajicama, muškarce s rudlavim fudbama i prorijeđenim brčićima, razapete ratne zarobljenike, vijetnamske imigrante koji prakticiraju kendo, fenomenalan 80's song o osveti s otvarajućim stihovima: Deep in my heart is a vengeance/ the fury still burns in my mind, hipertestosteronskog glavnog junaka koji u toplesu sjedi ogrnut svojom über-gej ružičastom majicom, trening na plaži uz zalazak sunca, suludu zatvorsku tučnjavu, katane, zmiju kao kućnog ljubimca, zlu dugonogu plavušu na jahti...
Jel' ga guzi il' mu ruke lomi? Black Tigers
|
|
'Erotic Nightmare' (1999) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
15.03.2007 |
Supruga u koferu 'Strava u Ulici brijestova' iz Hong Konga, s legendarnim Anthony Wongom i neizbježnim seksom.
Prije nego se zapadnjački mainstream s njim upoznao preko festivalskih klasika kao što su 'Infernal Affairs' ili filmovi Johnnie Toa, Wong je glumio u nekim od najlegendarnijih i najokrutnijih Cat III klasika, ali i brojnim naslovima najrazličitijih žanrova koje možete zamisliti. Do danas je, na kraju krajeva, snimio oko 140 filmova!
'Erotic Nightmare' je još jedan Cat III biser u njegovom glumačkom opusu, a ovog puta riječ je o nešto blažem, mjestimično zabavnom seks-hororu, s naglaskom na seks i klasične azijske crnomagijske motive. U ovom slučaju, gledamo kako biznismen frustriran nedostatkom odnošaja sa svojom suprugom 'kupuje' mokre snove s maloljetnicama, ali mu se u njih zavuče duh djevojke koja ugodu pošteno naplaćuje – kupovinom duša najbližih...
Puno ludih scena ševe sa školarkama u raznim kombinacijama, ali i pokoji izmasakrirani leš, jedno zlostavljanje žene sa šlapom, voodoo lutke, zmije i tetovaža koja mijenja lokaciju na tijelu, čak i kada je sa sebe pokušavate izrezati skalpelom.
Ah, ti snovi... Puno lijepih stvari u ovom filmu
|
|
'The Beasts' (1980) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
14.03.2007 |
Crvenilo za obraze Rape & revenge na HK Cat III način.
Grupica degenerika dane provodi kasapeći svinje, igrajući se zmijama i pecajući kokoši (doslovno), a kada u njihovu šumu zađu tinejdžeri željni kampiranja i dobrog provoda u divljini, seljačine pronađu novu igračku – jednu djevojku brutalno siluju, a njezinog brata ubiju bacivši ga na zašiljene bambuse, izrezanog nožem i sa zmijom kao šlagom na torti egzekucije.
Dobrodošli u hongkonšku inačicu rape & revenge žanra, koja kombinira snažne utjecaje klasika kakvi su 'The Hills Have Eyes' i 'Deliverance' s 'I Spit On Your Grave' i hrpetinom drugih r&r filmova (o nekima smo u usporednom testiranju pisali i u Povratku Žutog titla), a u kojoj osvetu nakon zločina (i oslobađajuće sudske presude) obavlja otac žrtava, eliminiravši jednog po jednog na maštovite načine.
'The Beasts' nije ništa pretjerano bolji, okrutniji i zanimljiviji od milijun i jednog američkog ili europskog naslova u žanru koji je dominirao filmskom eksploatacijom (pa u nekim slučajevima i mainstreamom) sedamdesetih i jednog dijela osamdesetih, ali je neizbježan dodatak na polici svih skupljača Cat III klasika, koji se gledaju čak i po cijenu toga da oćoravite piljeći u nesnosni bijeli titl bez ruba, poznat s većine starih HK VCD izdanja (pa tako i ovog).
Rape (prije revenge) Rednek nejšn
|
|
'Suburb Murder' (1992) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
11.03.2007 |
Samo u Hong Kongu Seks, klanje, silovanja i pomalo kung fua – dobrodošli u još jednu HK Cat III bombu.
Ne toliko okrutan kao neki drugi klasici poludjelih žanrovskih mikseva s etiketom 18+ koji dolaze iz Hong Konga, ali svejedno kultan, ozloglašen i s razlogom hvaljen – 'Suburb Murder' pošteno miješa šok-tretman sa soft pornjava receptima, uz neizbježnu dozu kung fu šora i klasičnog HK preglumljavanja i pretjerivanja na svim frontovima. Naravno, drama je osnova svega pa tako mladac koji pokušava živjeti dobro djetinjstvo, ali mu to ne dopuštaju grozomorni roditelji, svoje traume 'materijalizira' puno godina kasnije, postavši toliko nasilan i okrutan prema suprotnom spolu da svoj bijes na kraju iskali na ženi kojoj je odgrizao bradavicu i silovao je komadom drveta.
A ta žena je vrhunac jedne druge njegove frustracije – nakon što su ga se odrekli majka (koja je postala prostitutka kod koje je i sam završio) te otac mafijaš (koji mu daje milostinju na ulici), zbog prošnje ga je uhitio američki policajac na radu u Hong Kongu. Ubrzo zatim, dva pijana Amerikanca jedne noći siluju i ubijaju njegovu djevojku. Zbog svega toga, on razvija patološku mržnju prema strancima pa naposljetku posve poludi i drvetom siluje i ubija upravo Amerikanku, nakon što su se njegovi prijatelji (kojima je glavni hobi upravo silovanje) u pola bijela dana na livadi izredali na njoj, u standardno megaokrutnim eksplicitnim scenama seksualnog nasilja.
Ako želite ući u bogati i potpuno nevjerojatni svijet HK Cat III filmova, a 'Daughter Of Darkness', 'Dr. Lamb', 'Ebola Syndrome' i ostali globalno poznati klasici nekako su vas zaobišli, krenite na put s ovim komadom nešto manje općepoznatog (ali ništa manje brutalnog) ludila. A zatim krenite kopati dublje, jer ako je itko imao s lanca puštenu kinematografiju, onda je to uz japansku pinku eigu definitivno Hong Kong sa svojom nepreglednom hrpetinom Cat III hard corea.
Gore realizam Ovako se mladi zabavljaju
|
|
'The Rise And Fall Of Idi Amin' (1981) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
10.03.2007 |
Oporba u frižideru Idi Amin i donedavno najpoznatiji film o njemu.
Puno prije negoli je Forest Whitaker za to dobio Oscara, jedan drugi glumac proslavio se ulazeći pod kožu zloglasnog afričkog sajko-diktatora – Joseph Olita u karijeri je čak dva puta bio Idi Amin, a u ovom klasiku nekontrolirane video produkcije osamdesetih ima samo jednu misiju: pokazati koliko je lud i nekontroliran bio stvarni manijak koji je vladao Ugandom.
'The Rise And Fall Of Idi Amin' je tako komad punokrvne eksploatacije, u kojoj se gotovo pa novinarska kronologija Aminove diktature izmjenjuje s nabacanim scenama eksplicitnog, krvlju natopljenog ubijanja, mučenja, bičevanja..., a saznajemo i to da je Amin, nakon što je temeljito pobio oporbu, u frižideru držao glave svojih neprijatelja, dok je na obdukcijskom stolu znao uzeti skalpel u ruke pa rezuckati komade s njihovih tijela i jesti ih sirove.
Svakodnevica Joseph Olita
|
|
'Flanders' (2006) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
09.03.2007 |
Osveta Jedan od najboljih filmova svih vremena.
Uvaženo pravilo glasi da filmovi koji kritiziraju rat uvijek ispadaju bolji od onih koji ga veličaju, ne samo zbog poruke, već i kao cjelina filmskog jezika – 'Apokalipsa', 'Full Metal Jacket', 'Lovac na jelene', 'Platoon'... Znate već. No opet, svi ti filmovi, ma koliko antiratni bili, imaju onu neizbježnu auru romantiziranja rata, koja mu (posebno 'Apokalipsa', sa svojim dvojakim pristupom temi) dodaje dozu mistike, cijepljene od pravog, hiperrealističnog pristupa, kojeg često u objektivu uspijevaju zarobiti samo dokumentarci. A realnost rata je zapravo vrlo jednostavna – rat je ubijanje. Lišavanje ljudi njihovih života. Tragedija u kojoj homo sapiens uništava drugog homo sapiensa, ali i sve ostalo što mu se nađe na putu, uključujući i samog sebe i svoje bližnje.
Tragedija koje je francuski genijalac Bruno Dumont itekako svjestan, a za razliku od većine autora sličnih klasika iz žanra ratne drame, njemu polazi za rukom snimiti nešto do sada rijetko viđeno, istodobno toliko sirovo, okrutno i dokumentaristički brutalno, ali i duboko, meditativno i inteligentno u isto vrijeme. Spoj koji je 'Flandersu' donio Grand Prix lani u Cannesu (i nominaciju za Zlatnu palmu), nagradu žirija kojim je predsjedao Wong Kar Wai, te kojom je potukao mnoge očekivanije favorite, među kojima i 'Babel' i 'Volver'.
'Flanders' (aka 'Flandres') je na površini priča o skromnom seljaku koji s prijateljem odlazi u rat i transformira se u beskrupuloznog ubojicu i silovatelja, ali sama priča je tu manje bitna, kao i to kakav je rat, protiv koga se i zašto vodi. Najbolje objašnjenje je dao sâm Dumont, kojeg prenosim u cijelosti na engleskom jeziku (jer sam lijen prevoditi):
What interests me is the origins of civilization. Instincts, sensibilities, and the very physical things on which our civilization is based. My cinema is physical, it eliminates everything to do with the intellect -- speech, explaining, analyzing -- to limit itself to desires, very immediate things, like desire, rivalry, jealousy and envy. I work with that. War is a modern expression of rivalry, for the same land, the same woman. People fight for land and they fight for women. That's what sparks violence. There has to be a backdrop of an unspecified war so that (the central character) settles his scores in this warlike context, which deforms him. One of the film's sources is the Algerian War -- how an ordinary guy, a plumber, say, goes off to war and becomes a bastard. I don't want to provide an answer. I want to stay in the realm of impressions for the spectator -- it's for him to put it together.
Esencijalno, u najmanju ruku.
Smrt Depresija
|
|
'Violent City' (1970) |
| Ispis |
|
Autor: Velimir
|
08.03.2007 |
Duo pegla Charles Bronson govori talijanski – treba li 'egzotičnija' preporuka?
Beskrajna jurnjava automobilima bez ijedne izgovorene riječi. Pucačina. Auto eksplodira od jednog jedinog primljenog metka. Tako počinje jedan od klasika američko-talijanske suradnje samog početka sedamdesetih, nedavno izdan na uncut DVD-u, kristalno čiste reprodukcije i boja zbog kojih toliko i volimo filmove ovog razdoblja.
Charles Bronson i Telly 'Kojak' Savalas gostuju u talijanskoj produkciji (film je režirao majstor špageti westerna Sergio Sollima), u elegantnom krimi-drama paketu koji krase europski stil tihe sporosti i na trenutke trippy režija svojstvena vremenu nastanka, uključujući i 'raspoloženog' Morriconea na soundtracku (ništa bez njega). Fantastično snimljen, 'Violent City' je film o snajperistu (Bronson), plaćenom ubojici koji kiksa zbog plavuše i upada u teška sranja, razvučen između ljubavi prema djevojci koja ga voza kao majmuna i dužnosti koje postavlja njegovo zvanje.
Spomenik eri u kojoj su Talijani vladali dobrim dijelom globalne kinematografije –
tarantula, kobna plavuša, auto-utrke, sunčani Mediteran, seks kraj kamina, čvrste šake i velike sise.
Romantika Akcija
|
|
|