Ekskluzivni intervju: Hisayasu Sato | | Ispis | |
Autor: Velimir | |
12.05.2006 | |
Hisayasu Sato jedan je od tzv. 'četiri kralja pinku eige', autor klasika o kojima smo pisali u 'Žutom tilu' i 'Povratku Žutog titla', poput ‘Naked Blood’ (1995.) ili ‘The Bedroom’ (1992.), kojeg je 'proslavio' Issei Sagawa, pravi, nekažnjeni kanibal o kojem smo također pisali u 'Povratku Žutog titla'. Sato je režirao više od 50 filmova u deset godina karijere, između ostalog i kultnih naslova kao što su ‘Married Woman Collector’ (1985.), ‘Lolita: Vibrator Torture’ (1987.) ili ‘Bondage Ecstasy’ (1989.), a proslavio se i izjavom: Želim snimiti film od kojeg će publika poludjeti, koji će ih natjerati da počine ubojstvo. Svi koji su ga spremni lako odbaciti kao ženomrsca sklonog kasapljenju lijepih djevojaka pred objektivom trebaju znati i to da je veliki dio njegovih novijih scenarija napisala žena Kyoko Godai. Na festivalu u Udinama kratko smo porazgovarali povodom njegovog novog filma, zapravo omnibusa 'Rampo Noir' (adaptacije djela Rampa Edogawe, 'japanskog Edgara Allana Poea'), u kojem uz trojicu drugih redatelja donosi svoju uznemirujuću adaptaciju priče 'Imomushi', o ratnom veteranu (Nao Omori, znan i kao Ichi iz 'Ichi The Killera') kojem supruga odreže jezik, ruke i noge te ga seksualno iskorištava, između ostalog režući mu bradavice britvom i sišući mu krv iz rana... Ovo je film s najviše glumačkih zvijezda u Vašoj karijeri – Nao Omori, Tadanobu Asano, Ryuhei Matsuda... Znači li to da Sato postaje mainstream? U Japanu, ovaj film bio je prikazan na dva mjesta i apsolutno ne mislim da će biti popularan. Gledajući druge filmove nastale kao adaptacije djela Rampa Edogawe, moja se jasno ističe kao posebna. Glumci u ovom filmu jesu jako popularni, ali produkcija ovog filma je posebna priča. Sumnjam da će u Japanu ovo biti jako rašireni hit-film. Jedan od filmova po kojima ste poznati na Zapadu jest i 'The Bedroom'. Odakle odluka da se angažira Issei Sagawa, ozloglašeni kanibal? Istina je da je Issei imao mnogih problema sa zakonom i stoga odluka da ga uzmem za ulogu može zvučati neobično, ali odlučio sam potražiti njegovu pomoć, jer 'The Bedroom' je inspiriran pričom 'House Of Sleeping Beauties', koju je napisao Kawabata Yasunari. Kada sam saznao da je Issei Sagawa diplomirao upravo na Yasunarijevim djelima, shvatio sam da je on idealan za ulogu. Možete li nam objasniti mehanizam cenzure u Japanu, što se smije, a što ne smije prikazati. Primjerice, kada bi kod nas netko snimio film kakav je 'Naked Blood', vjerojatno bi ga zatvorili, a ne samo zabranili... (smijeh) Japan je vrlo strog kada je u pitanju seks, ali ne i kada je u pitanju nasilje. Postoje mnoga ograničenja kada se radi o golotinji, primjerice, žene su u pinku eigama morale uvijek nositi gaćice, ili barem imati nekakvu cenzuru na genitalijama. Doduše, to se i sada mijenja... No, ne postoji cenzura vezana za nasilje. Što se tiče 'Naked Blood', on je snimljen na 16 mm, kao V-Cinema projekt. Nije namijenjen prikazivanju u kino dvoranama, već za video tržište. Što znači da nisam imao apsolutno nikakva ograničenja. Komentari (0)
Napišite komentar
Morate biti prijavljeni da biste mogli poslati komentar. Molimo vas da se registrirate ukoliko nemate već otvoren korisnički račun.
|