Wong Kar Wai i Doyle OTFF se održava u Zagrebu od 17. – 19. studenog 2006. u kinima Tuškanac, Europa i Grič.
One Take Film Festival održava se pod pokroviteljstvom Gradskog ureda za kulturu grada Zagreba i Ministarstva kulture. Generalni pokrovitelj i partner festivala je T-Com.
OTFF nudi bogat program koji se sastoji od glavnog i popratnog programa.
Glavni program sastoji se od igranih, dokumentarnih i eksperimentalnih filmova koji ne smiju sadržavati nikakve montažne spone, već moraju biti snimljeni u jednom kadru, od trenutka uključivanja do trenutka isključivanja kamere. Filmovi u glavnome programu bore se za nagradu Grand Prix One Take Film Festivala, u duhu festivalske forme, jedinu nagradu koju film uvršten u natjecateljski program može osvojiti.
U program je uvršteno 29 filmova iz 16 zemalja (Hrvatska, SAD, Brazil, Švicarska, Njemačka, Portugal, Izrael, Argentina, Australija, Nizozemska, Kina, Tajvan, Velika Britanija, Meksiko, Belgija i Mađarska).
Selekcijsku komisiju, koja je probrala između 120 pristiglih filmova, činili su Diana Nenadić (filmska kritičarka), Goran Dević (filmski redatelj i autor nagrađivanog dokumentarca 'Uvozne vrane') te Goran Kovač (umjetnički direktor OTFF-a).
Popratni program i ove godine nudi niz poslastica. Filmovi koje prikazujemo u popratnom programu nisu ograničeni jednim kadrom, već je riječ o klasično raskadriranim filmovima čiju zanimljivost čini tematska okosnica vezana za poetiku filmskog stvaranja ili za predstavljanje.
UMIJEĆE FILMSKOG OMNIBUSA
Tema ovogodišnjeg popratnog programa festivala je filmski omnibus. Predstavljamo vam četiri suvremena igrana omnibusa nastala unazad dvije godine čije priče potpisuju neka od najistaknutijih imena svjetskoga filma:
EROS (EROS, Hong Kong, SAD, Italija, 2004., 107')
redatelji: Michelangelo Antonioni, Steven Soderbergh, Wong Kar-wai
TRI... EKSTREMA (THREE... EXTREMES, Japan, Kina, Južna Koreja, 2004., 118')
redatelji: Takashi Miike, Park Chan- Wook, Fruit Chan
PUTNE KARTE (TICKETS, Italija, Velika Britanija, Iran, 2005., 109')
redatelji: Abbas Kiarostami, Ken Loach, Ermanno Olmi
TRI DOBA (THREE TIMES, Tajvan, 2005., 129')
redatelj: Hou Hsiao Hsien
O atraktivnosti ovih naslova najbolje govori to da je, primjerice, ‘Tri doba’ bio nominiran za Zlatnu palmu na festivalu u Cannesu, dok je nagrađivani ‘Tri.. ekstrema’ postao jednim od najpoznatijih filmova u žanru tzv. azijskih ekstrema, kultna suradnja tri velike ikone azijske kinematografije. O tome kako je ‘Eros’ na jednom mjestu okupio sve same velikane ne treba ni govoriti...
OMNIBUS RETRO
Uz suvremene omnibuse predstavljamo i pet klasičnih igranih omnibusa nastalih između 1940. i 1985. godine prema izboru filmskog kritičara Nenada Polimca.
GLUHO DOBA NOĆI (DEAD OF NIGHT, 1945., 104')
redatelji: Alberto Cavalcanti, Charles Chricton, Basil Dearden, Robert Hamer; Velika Britanija
BISERI NA DNU (PEARLS OF THE DEEP, Čehoslovačka, 1965., 105')
redatelji: Vera Chytilová, Jaromil Jires, Jirí Menzel, Jan Nemec, Evald Schorm
TRI KORAKA U LUDILO (TALES OF MYSTERY, Francuska, Italija, 1968., 123') redatelji: Roger Vadim, Louis Malle, Federico Fellini;
NEMORALNE PRIČE (IMMORAL TALES, Francuska, 1973., 103’)
redatelj: Walerian Borowczyk
U NAŠE VRIJEME (IN OUR TIME, Tajvan, 1982., 106')
redatelji: Yi Chang, I-Chen Ko, Te-chen Tao, Edward Yang
2046 Invisible Waves
LOADING...
Program koji svake godine predstavlja retrospektivu i uvid u stvaralaštvo novih filmaša koji tek obilježavaju filmsku povijest.
Ove godine čast nam je predstaviti stvaralaštvo redatelja i jednog od najcjenjenijih, najpoznatijih i najoriginalnijih direktora fotografije svih vremena – CHRISTOPHERA DOYLEA, poznatog kao čovjeka koji je zaslužan za jedinstven 'izgled' filmova Wong Kar Waija, s kojim je radio na njegovim najvećim i najhvaljenijim filmovima ('Chungking Express', 'In The Mood For Love', '2046'...).
Doyle, 'ekstravagantni' Australac koji živi i radi u Hong Kongu, s Wong Kar Waijem surađivao je na čak osam filmova, ali radio je i na brojnim drugim filmovima drugih redateljskih ikona, obilježavajući svojom jedinstvenom fotografijom naslove kao što su 'Last Life In The Universe', 'Psycho', 'Hero', 'Lady In The Water'..., a bio je i jedan od glavnih savjetnika za fotografiju filma 'Infernal Affairs' ('Pakleni poslovi'), čiji američki remake 'Departed' ('Pokojni') upravo gledamo u našim kinima.
Drugim riječima, surađivao je s imenima kao što su Zhang Yimou, Edward Yang, Fruit Chan, Barry Levinson, Phillip Noyce, M. Night Shyamalan, James Ivory, Gus Van Sant...
U programu, koji je zapravo do sada najveća svjetska retrospektiva Doyleovih uradaka, prikazujemo šest igranih filmova na kojima je radio kao direktor fotografije, a jedan je od njih i njegov redateljski prvijenac.
Riječ je o filmovima:
NEVIDLJIVI VALOVI (INVISIBLE WAVES, Tajland, 2006., 115')
redatelj: Pen-ek Ratanaruang
2046 (2046, Kina, Francuska, Hong-Kong, 2004.)
redatelj: Wong Kar-wai
POSLJEDNJI ŽIVOT U SVEMIRU (LAST LIFE IN THE UNIVERSE, Tajland, 2003., 104') redatelj: Pen-ek Ratanaruang
RASPOLOŽENI ZA LJUBAV (IN THE MOOD FOR LOVE, Hong-Kong, 2000., 98')
redatelj: Wong Kar-wai
DOSTA S RIJEČIMA (AWAY WITH WORDS, Hong-Kong, 1999., 90')
redatelj: Christopher Doyle
MOTEL CACTUS (MOTEL CACTUS, Južna Koreja, 1997., 91')
redatelj: Park Ki-Yong
TOGA DANA, NA PLAŽI (THAT DAY, ON THE BEACH, Tajvan, 1983., 166')
redatelj: Edward Yang
Osim toga, posjetitelji OTFF-a imat će priliku ekskluzivno pogledati Doyleove one take naslove! Riječ je o čak šest Doyleovih video radova snimljenih u jednome kadru, a ni to nije sve – pored izložbe i tribine (više o tome u nastavku ovog press releasea), Doyleu ćemo posvetiti i projekciju dokumentarnog filma CHRISTOPHER DOYLE: Promiješan, a ne promućkan (CHRISTOPHER DOYLE: Stirred Not Shaken, Australija, 2000., 54'), redatelja Ricka Farquharsona, a koji govori o frenetičnom Doyleovom životu i snimateljskom radu u Aziji i Hollywoodu.
Doyle će osobno posjetiti Zagreb i biti svečani gost One Take Film Festivala, gdje će sudjelovati u otvaranju svoje izložbe TRI, NE ČETIRI te gostovati na tribini CHRISTOPHER DOYLE UŽIVO. Prije tribine puštat ćemo Doyleove filmove u jednom kadru.
Vrijedi napomenuti i to da su filmovi koje ćemo prikazati u sklopu programa Loading... redom obavezna lektira – 'Posljednji život u svemiru', koji su autori naše drugačije filmske enciklopedije 'Žuti titl' u intervjuima često isticali kao najbolji film svih vremena, dobitnik je nagrade FIPRESCI (priznanje svjetske udruge filmskih kritičara), kao i priznanja na čitavom nizu drugih festivala, uključujući i onaj u Veneciji te cijenjeni festival Fant-Asia; ‘Nevidljivi valovi’ ove su godine bili nominirani za Zlatnog medvjeda na festivalu u Berlinu; ‘2046’ bio je nominiran za Zlatnu palmu u Cannesu, a osvojio je previše nagrada da bi ih ovdje mogli nabrojati, kao i ‘Raspoloženi za ljubav’, koji je također bio nominiran za Zlatnu palmu te osvojio nagrade na više od 20 festivala u svijetu. ‘Motel Cactus’ također je osvojio FIPRESCI, a ‘Tog dana, na plaži’ Doyleu je na Azijsko-pacifičkom filmskom festivalu donio nagradu za najbolju fotografiju.
'Posljednji život u svemiru', 'Nevidljivi valovi' i 'Dosta s riječima' imaju i još jednu bitnu poveznicu – glumca Tadanobu Asana, tzv. 'japanskog Johnny Deppa', najboljeg i najpoznatijeg japanskog glumca današnjice.
Ove godine, OTFF predstavlja čak tri posve nova popratna programa, tj. RELOAD i REVIVAL TAKE te predstavljanje filmskih festivala.
RELOAD
Novi program na ovogodišnjem festivalu. Svake godine u programu Reload prikazujemo najnovija ostvarenja autora čije smo retrospektive predstavili na prošlim izdanjima One Take Film Festivala. Želja nam je na taj način konstantno pratiti rad tih autora. Na prvome festivalu 2003. godine predstavili smo retrospektivu turskog redatelja Nurija Bilegea Ceylana, među kojima je bio i nagrađivani film 'Uzak' ('Dalek', 2003.). Ove godine program Reload donosi njegov najnoviji film prikazan u ovogodišnjoj konkurenciji festivala u Cannesu – IKLIMLER ('Klima'), nagrađen nagradom FIPRESCI. U filmu glavne uloge tumače sâm redatelj Nuri Bilege Ceylan i njegova supruga Ebru Ceylan.
REVIVAL TAKE
Također novi program festivala u kojem ćemo svaki puta predstaviti po jedan veliki filmski klasik koji je doživio ponovnu distribuciju po svjetskim kinima ili na filmskim festivalima.
Nakon 30 godina odsustva s velikog platna i nedavno održanih svečanih revival premijera u Los Angelesu, New Yorku i Londonu, One Take FF u sklopu programa Revival Take hrvatskoj će publici predstaviti remek-djelo sedme umjetnosti – film THE PASSENGER ('Profesija: reporter'), legendarnog redatelja Michelangela Antonionija iz 1975., s Jackom Nicholsonom i Mariom Schneider u glavnim ulogama!'The Passenger', film talijanskog redatelja klasika kakvi su 'Blow-Up' i 'Zabriskie Point', proslavljen je, između ostalog, i po nezaboravnoj posljednjoj sekvenci, velikom finalu snimljenom u jednom kadru, dugom čak sedam minuta.Prava na ovaj film od osamdesetih je držao Jack Nicholson, nakon čega je on bio prikazivan samo na pojedinim festivalima (San Francisco, Venecija), i to samo uz nazočnost redatelja. Prošle godine Nicholson je napokon dopustio da Sony Pictures Classics preuzme novu distribuciju pa 'The Passenger' upravo sada doživljava svoj veliki povratak.
One Take Film Festival sa zadovoljstvom će ga, nakon Los Angelesa, New Yorka i Londona, prikazati i u Zagrebu!
Nakon festivala, 'Passenger' će krenuti u regularnu hrvatsku DVD distribuciju u izdanju BLITZ Film & Video, a prvi primjerci DVD-a moći će se ekskluzivno kupiti već na samom One Take Film Festivalu!
OTFF donosi i nekoliko besplatnih popratnih programa:
OTFF PREDSTAVLJA... FAMU I BLACK & WHITE FILM FESTIVAL
Predstavljamo zanimljive i drugačije svjetske filmske festivale kao i svjetske filmske škole. Ove godine je to BLACK & WHITE FILM FESTIVAL, festival crno-bijelog filma iz Porta (Portugal) kojeg predstavljamo s 10 kratkih filmova.
Od filmskih škola predstavljamo najpopularniju europsku filmsku akademiju FAMU iz Praga. U sklopu dvije projekcije prikazat ćemo retrospektivu od 20-ak najzanimljivijih kratkih studentskih igranih, dokumentarnih i animiranih filmova nastalih unazad dvije godine.
DOGAĐANJA
Festival također nudi niz okruglih stolova i tribina sa zanimljivim gostima iz svijeta filma:
CHRISTOPHER DOYLE UŽIVO; gost: Christopher Doyle; voditelj: Velimir Grgić
Tribini će prethoditi projekcija Doyleovih one take filmova, a sama tribina održat će se u Jazz Clubu u Gundulićevoj 11. Sve detalje o točnoj satnici dobit ćete na vrijeme u programskoj knjižici festivala.
OMNIBUS – FILMSKI EKSCES ILI FILMSKA VRSTA?; gosti: Anita Juka, Jurica Pavičić, Nenad Polimac, Hrvoje Turković; voditelji: Krešimir Košutić, Juraj Kukoč
FAMA O FAMU; gosti: Lordan Zafranović, Vêra Hoffmannova;
voditelj: Nenad Glavan
IZLOŽBA
Izložbu fotografija Christophera Doylea nazvana TRI, NE ČETIRI možete razgledati u Gliptoteci HAZU (Galerija IV) od 16. – 29. 11. 2006. od 9:00 – 19:00.
Na izložbi ćete se moći upoznati i s fotografskim umijećem ovog velikog umjetnika. Fotografije su vezane za filmove na kojima je Doyle radio u stankama na snimanjima. Prvenstveno će biti zastupljene fotografije vezane za filmove koje ćete moći pogledati na retrospektivi Doyleovih filmova na One Take Film Festivalu.
Svečano otvaranje izložbe, uz Doyleovu nazočnost, bit će 16. 11. u 20 sati.
CLOSING TAKE
PONOĆ (MIDNIGHT, SAD, 2006., 86')
redatelji: Court Dunn i Michael Matson Forest
Film kojim zatvaramo festival zanimljiva je ljubavna priča koja istovremeno prati ljubavne jade dva para u novogodišnjoj noći. Dvije priče prate se uz pomoć split screena, a u cijelosti su snimljene u jednom neprekinutom kadru!
'Ponoć' će se prikazati 19. 11. (nedjelja) u 20 sati u kinu Tuškanac, a nakon projekcije (oko 21:30) slijedi dodjela Grand Prixa OTFF-a! Poslije dodjele nagrade, posjetitelji će moći uživati u remek-djelu 'Tri doba', posljednjoj projekciji festivala u Tuškancu.
Inače, festival ćemo otvoriti s tri one take filma (PRIJE ZORE, NAJVEĆA KAZNA I MODEL) te jednim omnibusom (EROS).
Uz glavni i popratni program OTFF-a, tu je i:
ALMOST ONE
U ovome programu prikazujemo filmove koji su skoro pa snimljeni u jednom kadru. Radi se o kadru viška, animaciji ili pak split screenu (podijeljenom ekranu) gdje pratimo dvije ili četiri radnje istovremeno snimljene u jednome kadru. Filmovi su izvedbeno zanimljivi i kvalitetni stoga smo ih uvrstili u popratni program nazvavši ga Almost One.
http://www.onetakefilmfestival.com
Three Extremes (Box) Three Times
|