Home intervju Ekskluzivni intervju: Udo Kier

Ekskluzivni intervju: Udo Kier

Ekskluzivni intervju: Udo Kier
4
0

Ivan i UdoNajveći zlikovac u glumačkoj povijesti filma u svojoj karijeri bio je između ostalog Dracula, Frankenstein, Dr. Jackyll i Mr. Hyde, Sotona, Sotonino dijete, Hitler i Jack Trbosjek. Uz to je bio i filmski partner Madonne, Pamele Anderson, Anne Nicole Smith, Brigitte Nielsen i Nicole Kidman. Navodno je u mladosti bio i Fassbinderov ljubavnik, a u svakom slučaju je kum Lars Von Trierove kćeri. S jednim i jedinim Udom Kierom razgovarao je IVAN RAMLJAK, novinar, urednik, filmmejker i naš dragi prijatelj. Evo kako je preispitao legendu…

Kako vam je bilo po drugi put se roditi, tj. drugi put u životu izaći iz ženske vagine na kraju prvog dijela Von Trierove serije 'Kingdom'?

To je bilo jedno zastrašujuće iskustvo. Prvo zato što nisam mogao vježbati tako nešto. A onda i zbog krvi i sline koje su mi razlili po glavi. Izgradili su ogromne ženske noge, a ja sam morao ležati na nekom komadu drveta ispod tih nogu i proviriti s glavom u određenom trenutku. Tri noći sam imao more zbog te scene. To je bila jedna freudovska situacija ponovnog rođenja.

Je li bilo teže nego prvi put, 1944. u bolnici u Koelnu za vrijeme savezničkog bombardiranja?

Na svu sreću ne sjećam se prvog puta. Ne volim krv, a taj put mora da je bilo jako krvavo.

Zanimljivo da ne volite krv, s obzirom da ste najpoznatiji po ulogama vampira. Jeste li je ikad probali piti?

Ne. Znam kakav joj je okus, ali nisam je probao piti. U Africi je pijenje krvi čest ritual.

Da li vjerujete u Boga?

Vjerujem u nešto, ali to nema imena. Ako baš moram imenovati onda bi to bila priroda i stvaranje. Morate vjerovati u nešto, inače ćete umrijeti. Čak i anarhisti vjeruju! Kao mladić bio sam impresioniram katoličkom crkvom. Volio sam njen miris. Čak sam bio ministrant i crkveni pjevač. Još i danas ponekad kad sam na putovanju i želim biti sam odem u neku crkvu, bez obzira na to čije je vjere, i samo sjedim tamo i razmišljam. Ali ne molim se. Mislim da se mnogi mole iz krivih razloga.

Da li vjerujete u vraga?

Vrag je svakako puno zanimljiviji! Uvijek sam bio zadivljen kako je Hyeronimus Bosch slikao pakao. Ako to tako izgleda, onda je to sjajno! Pakao označava akciju, a ja volim akciju. Ne želim biti u udobnoj fotelji u raju, s predivnom glazbom oko sebe, i to zauvijek. To zvuči strašno. Ali sve intrige pakla, i samo saznanje da nakon patnje u zemaljskom životu moraš patiti i poslije, to je prekrasno!

Glumili ste Sotonu, Sotonino dijete, Draculu, Frankensteina, Hitlera, Jacka Trbosjeka, Dr. Jackylla i Mr. Hydea… Postoji li neko čudovište ili zlikovac kojeg još niste odglumili, a htjeli biste?

Ne. Morali bi izmisliti nešto novo. Nedavno sam ispunio svoj veliki san i odglumio sam M-a, ubojicu iz istoimenog filma Fritza Langa u novom filmu 'Children Of Wax'. Nakon snimanja u čast originalnom M-u, Peteru Lorreu išao sam se slikati za jedan njemački magazin na njegovom grobu u Kaliforniji. Gol. Zvuči čudno, i ljudi to ne znaju, ali da bi glumio đavla u filmu, moraš biti anđeo, inače stvar ne funkcionira.

ImageImage

Dakle, vi se smatrate dobrom osobom?

Da. Ja spašavam pse. Imam tri psa lutalice doma u LA-ju. Pomažem ljudima kad god mogu.

Koji vam je najdraži filmski zlikovac?

Volim Draculu. On je jako erotski lik. Ugriz u vrat i sl. Mogao bi također Dracula gristi i za stopalo, ali to ne bi bilo fotogenično. Blijedi ženski vrat, tamna prilika u noći, crvena krv na blijedom vratu… to je sve jako erotično.

Koje vam je omiljene filmske Dracule?

Uvijek su prvi najbolji, dakle Max Schreck. Prvi uvijek postave sliku kako čudovište treba izgledati. Čak i ako se radi samo o sjeni.

Jeste li ikad glumili vanzemaljca?

Kako to misliš? Ja jesam vanzemaljac!

Na Imdb-u stoji podatak da su vaši slavni filmovi iz 70-ih pod producentskom palicom Andyja Warhola i u režiji Paula Morrisseyja 'Blood For Dracula' i 'Flesh For Frankenstein' snimani u Vojvodini?

To nije istina. Snimljeni su u studijima Cinecitta, i u jednoj staroj vili u Italiji. Oba filma koštala su samo po 300 000 dolara.

Zanimljiva je i priča kako su nastali…

Da, Paul Morrissey je na jednom partyu u Rimu sreo poznatog talijanskog producenta Carla Pontija, muža Sophije Loren i rekao mu: 'Carlo, snimit ću ti film za 300 000 dolara.' Carlo mu je odgovorio: 'Što jedan? Snimi mi dva za 600 000!', što su za današnje doba smiješne cifre. 'Frankenstein' je snimljen u 3-D tehnologiji u samo 3 tjedna, a 'Dracula' odmah zatim u slijedeća tri. Ja nisam ni trebao glumiti Draculu, nego samo Frankensteina. Srpski glumac koji je glumio frankensteinovo čudovište je trebao biti Dracula, ali nije bio dobar, pa su uzeli mene. Jedini problem je bio što sam morao smršaviti 15 kila u 10 dana za tu ulogu. I tako nisam ništa jeo 10 dana, samo sam pio vodu. Zato je Dracula cijeli film u kolicima, jer ja stvarno nisam imao snage hodati. Zanimljivo je da su svi bili uvjereni kako je raditi s Warholovom ekipom u to doba značilo biti okružen seksom, drogama i rock'n'rollom. Uopće nije bilo tako, ozbiljno se radilo. Još jedna zanimljiva stvar: dok smo mi snimali naše filmove, u susjednom studiju je Fellini snimao 'Amarcord', a svi smo zajedno jeli u istoj kantini. I tako sam ja sjedio za ručkom u svom kostimu Frankensteina, a kraj mene je bio Fellini. Jednom sam bio na audiciji kod njega za 'Satyricon'. Bio sam užasno nervozan. Ali kad sam čuo da je Hiram Keller u konkurenciji, znao sam da nemam šanse. I tako je i bilo, on je dobio ulogu.

U 'Frankensteinu' istoimeni doktor kojeg vi glumite pokušava stvoriti nadljudsku rasu spajajući dijelove tijela Srba? Otkud baš Srba?

Ha ha ha! Točno. Ne znam zašto baš Srbi, to bi trebao pitati režisera Paula Morrisseya. Ja sam samo glumac.

Urbana legenda je da Warhol zapravo nije ništa imao s tim filmovima, osim što je potpisan kao koproducent?

To je istina. Paul Morrissey bio je dio Warholovog 'Factorya'. Prvi Morrisseyevi filmovi s Warholom 'Sleep', 'Empire State Building', 'Flesh', 'Trash' i sl. bili su čisti art. 'Frankenstein' i 'Dracula' napravljeni su drugačije. Nisu imali unaprijed napisan scenarij, u njihovoj kreaciji sudjelovala je ekipa na setu, i bilo je tu puno improvizacije. A Warhol je samo jednom došao na snimanje, i to da bi mene slikao za magazin Vogue. Njegovo ime trebalo nam je jer je Warhol bio u to vrijeme već priznat kao umjetnik, a pod njegovim 'pokroviteljstvom' mogle su proći razne scene seksa i nasilja zbog kojih bi inače filmovi bili zabranjeni.

Zašto se baš u sedamdesetima dogodio taj val jeftinih i zabavnih eksploatacijskih filmova (sexploitation, blaxploitation, nunsploitation, cannibalsploitation…), kakvi se odonda uglavnom više nikad nisu snimali?

To je bilo doba filmske revolucije. Prvo se 1968. pojavio Godard i drugi Francuzi sa svojim filmovima u kojima ljudi zamišljeno gledaju kroz prozor, a onda su krenule i druge stvari. Filmovi su uvijek odraz nekog vremena u kojem su nastali. To vrijeme je bilo slobodnije i iskrenije nego što je ovo sad. Današnji su filmovi puni tehnologije i jednostavno su pretjerani. I postoje samo radi zarade. Ja već dugo živim u Americi i tamo je film industrija. Kao proizvodnja tostera ili frižidera…

Što mislite o valu azijskog horrora koji nas zapljuskuje već nekoliko godina novim i zanimljivim idejama u tom žanru?

Mislim da je to sjajno. Oni rade jeftine, a odlične filmove. Nedavno sam bio u žiriju jednog horror festivala, i nagradili smo sjajan film o čovjeku koji duboko u podzemlju nalazi ženu vezanu lancima (Udo govori o filmu 'Marebito', o kojem smo pisali ovdje– op. Velimir). On je oslobađa, zaljubljuje se u nju, ali shvaća da ona živi od pijenja ljudske krvi. U prvo vrijeme joj daje svoju krv, a onda počinje ubijati za nju. Sjajan film!

ImageImage

Koji vam je najdraži horror film svih vremena? Ili najstrašniji?

Ne znam. Kad sam bio mali najstrašnije mi je bilo 'Klatno smrti'. A kasnije možda Alien serijal. Ali nemam najdražeg.

Peter Jackson počeo je s trash horrorima 'Bad Taste' i 'Braindead', a sad je najplaćeniji režiser u Hollywoodu. Sam Raimi krenuo je s 'Evil Deadom', sad radi 'Spidermana'. Čak je i James Cameron prvo snimao 'Leteće pirane 2', a onda je došao do 'Titanica'. Ima li neka tajna veza između trash horrora i holivudskog uspjeha?

Mislim da ako si mladi redatelj i nemaš novaca, da je lakše napraviti horror. A i manja je konkurencija na tom polju, za razliku od žanra drame. Lakše se probiti i svakako je zabavnije.

Da li se vi još uvijek zabavljate snimajući horrore?

Kako da ne. Evo baš nedavno sam snimio film s s Johnom Carpenterom s kojim sam oduvijek htio raditi, i u njemu umirem na najspektakularniji način ikad viđen na filmu. Glumim milijunaša koji skuplja filmove i imam čudovište u svom podrumu, gdje imam i projekcijsku dvoranu. Uglavnom, da skratim, na kraju filma nožem otvorim svoju utrobu i spojim je na projektor. I onda umirem gledajući svoju utrobu kako se projicira na platnu.

Zaista spektakularno.

Inače, radi se o filmu koji je dio serije jednosatnih horrora 'Masters Of Horror' koju su za američku televiziju napravile legende žanra poput Carpentera, Darija Argenta, Romera, Miikea itd. Sjajno je biti u društvu takvih redateljskih imena.

Ima li režisera s kojima bi željeli raditi, a da još niste imali priliku?

Naravno. Da ti kažem sva imena, ovaj intervju bi trajao do sutra ujutro. David Lynch, Cronenberg, od mrtvih Kubrick… Volim raditi s mladim, novim režiserima. Sve je teže i teže smisliti nešto što već netko nije napravio. Kad sam pročitao Carpenterov scenarij bio sam oduševljen s njegovom originalnošću.

Glumili ste u čak sedam od devet filmova koje je snimio Lars Von Trier? Kako je raditi s njim? Kruže glasine da je jako težak i neugodan u radu s glumcima?

To uopće nije istina. On je težak s ljudima koji su teški. Stvar je u tome da on ne voli glumce koji glume. Njegovo osnovno pravilo koje stalno ponavlja glumcima je: 'Ne glumi'.

Kako ste se vas dvojica spojili?

Ja sam napravio kratki film 'The Last Trip To Harrisburg'. Koristio sam najbolji predložak koji možete koristiti kao scenarij – Bibliju. U njoj ima strašnih stvari i ne morate platiti autorska prava. Recimo citat: 'nježne ženske ruke kuhaju vlastitu djecu'. Napravio sam taj film isključivo spajajući razne strašne rečenice iz Biblije. Nisam imao novaca da ga završim pa je uskočio moj stari prijatelj Fassbinder koji je baš tad radio 'Berlin-Alexanderplatz', i potajno u studiju napravio dubbing zvuka i odglumio naratora filma. Uglavnom, moj film je pozvan da otvori filmski festival u Mannheimu, zajedno s Von Trierovim 'Elementom zločina'. Otišao sam tamo i kad sam vidio Larsov film rekao sam ljudima iz žirija da ne moraju gledati ništa dalje jer ovo zaslužuje glavnu nagradu. I iako me naravno nisu poslušali imao sam pravo, dobio ju je! Dan nakon otvaranja na festival je došao i sam Lars. Očekivao sam nekog mračnog i nadrkanog tipa kao što je recimo bio Fassbinder, a onda je došao veseli dječak u tenisicama i džemperu. Otišli smo na piće, a par tjedana nakon toga poslao mi je scenarij 'Medeje' i molio me da glumim u njoj.

Kako je to izgledalo?

Dao mi je ulogu kralja vikinga. Prvo mi je zabranio da se šišam, perem kosu i brijem dva mjeseca prije snimanja. Prvi dan snimanja me pred cijelom ekipom napao da glumim zvijezdu i da prestanem s tim. Rekao mi je: 'Dao sam ti konja, simbol muškosti, i dva psa. Nemoj glumiti, samo budi umorni kralj.' I to je jedina uputa koju sam ikad dobio od Larsa: 'Budi umorni kralj'. Inače, kad nešto napraviš krivo, on te uredno izvrijeđa pred svima. I to je malo nezgodno, pogotovo kad ti to napravi pred, recimo, Nicole Kidman.

Dakle, istina je…

Da. To radi uvijek i svima.

Što mislite o Dogmi? Koliko je ona bila ozbiljan pokret za redefiniranje filmske umjetnosti, a koliko samo praktična šala za skretanje pozornosti na sebe?

Dogma je bila jako važan pokret zbog ideje da bilo tko, bilo gdje na svijetu može uzeti kameru i napraviti film za par stotina dolara. Ali Lars ionako za svaki svoj film ponovo redefinira sve, tako da je on davno prerastao samu Dogmu. 'Manderlay' je zapravo njegov prvi film u kojem se donekle ponavlja. Inače, nakon 'Dogvillea' i 'Manderlaya', treći dio Larsove 'američke trilogije' zvat će se 'Washington' i bavit će se politikom. Tko zna što će napraviti nakon toga, možda komediju ili horror. Nadam se da će to biti horror, s nekom ulogom za mene.

Imate li vi još želju režirati? Koliko znam dosad ste snimili dva kratka filma…

Ne, nemam. Iako je za mene rezervirana Dogma broj 7. Kad se pokret pojavio, molio sam Larsa da mi rezervira sedmicu, jer mi je to sretan broj. Počeo sam snimati film 'Broken Cookies – The Story Of Lola Stein', u kojem glumim transseksualca u kolicima, ali napravio sam grešku jer sam zaposlio prijatelje na njemu pa sam brzo ostao bez novaca. Završit ću ga jednog dana… Radim jako puno ovih mjeseci. Snimao sam nedavno u Kambodži, Rumunjskoj, radim jednu TV seriju za djecu u Njemačkoj…

Normalnu seriju za djecu?

Ne, ne normalnu. Zove se '4 protiv Z-a'. Ja sam naravno Z, vrlo pokvareni čovjek star 500 godina, koji živi u podzemlju i ima magične moći. Četvero djece se bore protiv mene u 26 epizoda. Mislim da je Hrvatska televizija kupila tu seriju nedavno. Jako je zabavna.

Bilo bi sjajno da je vidimo i kod nas…

Da. Film koji sam nedavno snimao u Rumunjskoj je isto zanimljiv. Glume Ben Kingsley, Geraldine Chaplin, Michael Madsen, Kristanna Loken i Michelle Rodriguez, a zove se 'Bloodrayne'.

Radi se o filmu ozloglašenog Uwe Bolla, koji radi vrlo loše filmove po videoigrama pa ga zato mrzi cijela gamerska zajednica, zar ne?

Da. Stvarno ne znam da ima takvu reputaciju. Nisam gledao nijedan njegov film, a ni igrao nijednu od tih igara. Privukla me sjajna glumačka ekipa, kao i činjenica da se film snimao u Transilvaniji, a ja kao slavni vampir nisam nikad dotad bio tamo. Moj dio snimanja trajao je samo tri dana pa Uwe Bolla praktički nisam ni vidio.

ImageImage

Kako je bilo raditi s Madonnom, što mislite o njoj?

S njom sam radio dva videospota i slike za njenu knjigu 'Sex'. Mislim da je ona sjajna. Pozvala me da radim s njom nakon što me vidjela kako glumim u 'My Own Private Idaho'. Htjela je da glumim njenog dekadentnog muža u knjizi, a u videospotu njenog gurua. Ona je vrlo inteligentna žena koja se okružila s vrlo pametnim savjetnicima, tako da uvijek ostaje u trendu. Kao i sad uostalom, ima skoro 50 godina i dalje je polugola na TV-u. Osim toga donosi vrlo pametne poslovne odluke, kao što je bila ona da snimi spot s Britney Spears. Nisam gledao njen nastup na dodjeli evropskih MTV nagrada, ali rekli su mi ljudi da joj je dupe tako dobro izgledalo da mora da je stavila implantate u njega.

A s Pamelom Anderson? Kakva vam se ona čini?

Ako ste uspjeli iz ničega doći do toga da malo siromašno dijete usred Afrike zna tko ste i što ste, to se mora poštovati. Svi znaju tko je Pamela Anderson. Mislim da su i Madonna i Pamela sjajne. One imaju veliku moć. Za Jessicu Simpson me s druge strane baš briga. Jako dugo neće biti nekoga poput Madonne i Pamele. One su legende! Britney Spears volim samo otkad je upoznala Madonnu. Mislim da joj je Madonna tada objasnila kako se rade neke stvari… Njeni spotovi su puno bolji odonda. One imaju tijela s kojima provociraju ljude i to je odlično. Ne bih volio da Pamela proba glumiti kao Meryl Streep, to bi bila katastrofa. A ne bi volio ni da se Meryl ide ponašati kao Pamela, to bi bila još veća katastrofa.

I na kraju zadnje pitanje: Što moram napraviti da bi vi glumili u mom filmu?

Najvažnija je dobra i inovativna priča, naravno. I neka uloga za mene koju još nisam glumio. Ako mi ponudiš da glumim vampira, sigurno ću odbiti.

(4)

Velimir Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

LEAVE YOUR COMMENT