'Quien puede matar a un nino?' (1976)
odabrao: Arminio
Treći film španjolca Narcisa Ibanez-Serradora, autora famoznog horrora 'La Residencia' iznimno je grozomorno ostvarenje!
Grozomorno ne zbog krvavih scena kojih nema puno - grozomorno zbog radnje, atmosfere i fantastične realizacije koja će svakome ovaj film urezati u pamćenje. Zašto? Jer dira u neke od tema koje se ne diraju čak ni u horrorima i koje će u svakom tko ga pogleda izazvati bar nelagodu: teror djece nad odraslima koji ide do krajnosti - surovih i brutalnih ubojstava odraslih koji se jednostavno ne mogu braniti jer - kako kaže jedan lik (i parafrazira naslov): kako se braniti kad ne možeš ubiti dijete?
Priča je slična Kingovoj 'Djeci kukuruza' - no film je nastao prije nego li je King uopće napisao tu priču - naime, ovo je ekranizacija kratke priče Juana Josea Plansa. Osim toga, za razliku od Kinga, ovo je puno brutalniji i realističniji prikaz slične teme (bar što se tiče filma 'Children Of The Corn' koji je u usporedbi sa ovim filmom 'sladunjava sapunica').
Dakle, od trenuta kad krene film - sa potpunim mrakom na ekranu i dječijim glasom koji pjevuši iritantnu pjesmicu koja postupno prelazi u hihotanje (a kasnije se provlači kroz film kao glavna glazbena tema) pa do same špice tokom koje gledamo užase u kojima su pogibala djeca (duboko uznemirujuće snimke nacističkih logora, žrtve gladi u Indiji, žrtve napalma u Vijetnamu...) već se da naslutiti da film nije 'dječija igra'. Pratimo bračni par, trudnicu Evelyn i njenog muža Toma, koji dolaze u mali španjolski gradić na odmor. No, kako je u gradu festival, velika je buka i gužva pa se odluče otploviti do malog, udaljenog otočića Almanzore gdje će potražiti mir i tišinu. Već u prvim minutama filma možemo naslutiti da nešto nije u redu jer na plažu gradića dopluta leš djevojke. No, naš par to ne zna i kreće prema izoliranom otoku. Već po dolasku, dočeka ih hrpa djece i pomogne im da se iskrcaju. U početku sve izgleda idilično... No situacija postaje lagano jezovita - u cijelom gradu nema odraslih! Na ulicama nema nikoga osim ponekog djeteta koje se samo zagonetno smiješi i pobjegne kad ugleda njih dvoje. U početku ih to ne zabrinjava no ustanove da sve izgleda kao da su odrasli nestali u žurbi.
Prvi sudar sa užasnim saznanjem da sa djecom nešto gadno nije u redu, prizor je kojem prisustvuju Tom i Evelyn - djevojčica, uz veseli smijeh i sa velikim oduševljenjem, bezrazložno i krajnje surovo ubije starca štapom. Šokirani Tom uskoro će svjedočiti još gorem užasu - u štaglju grupica djece nastavlja nezamislivu 'zabavu' sa lešom starca. Zbunjen i šokiran, ne odaje ženi pravu istinu o šokantnom prizoru. Ali laganje neće pomoći jer uskoro susreću preživjelog odraslog muškarca koji se skriva u hotelu u kojem su se smjestili i koji im otkriva da su djeca jedne noći jednostavno poubijala sve odrasle. Bijeg je nemoguć, djeca zatvaraju izlaze iz grada i sve se čini beizlazno. Tom i Evelyn pokušavaju pronaći pomoć u unutrašnjosti otoka a tada počinje pravi užas...
Film je vrlo težak za gledanje - prvenstveno zbog teme i realizacije koja ne preza od realističnog prikaza nasilja djece nad odraslima i obrnuto. Na trenutke iznimno jezovit (djeca koja se pojavljuju i nestaju u labirintu praznih uličica, gotovo nikad ne govore već se samo zagonetno smijulje...), nikad jako brutalan (spomenuta scena sa starcem jedina je scena koja je doista grozna upravo zbog nespojivosti djece i prikazanog nasilja) ali svejedno povremeno vrlo krvav i eksplicitan (posebno finale), film je stvarno remek-djelo horrora.
Također, već spomenuta špica interesantan je potez i kao da opravdava postupke djece u filmu. Kako kaže jedan od likova: 'Odrasli su krivi za užase u kojima pate djeca...'. Nije li ovo osveta?
Serrador, koji je u 'La Residenciji' briljarao stilski (prilično argentovski koncipiran film sa fantastičnom koreografijom horror scena), ovdje se gotovo uopće ne koristi stilskim 'egzibicijama' već ide 'pravocrtno' i dosta klasično što odlično paše temi koju obrađuje. Nema tu slowmotiona, čudnih kuteva kamere i sl. jer to nije ni potrebno - nelagoda i užas stvara se samom pričom i fantastičnom glazbom koja dodatno 'ledi krv'. Povremeno atmosfera filma podsjeća na 'Night Of The Living Dead' no sa djecom umjesto zombija... Oboje glavnih glumaca odradili su posao odlično. U početku djeluju pomalo preteatralno no kad film zaroni u horror, gluma je fenomenalna - na licu im se može očitati užas!
Ako možete podnijeti prilično kontroverznu temu, obavezno pogledajte jer ovo je zaista biser kakav se rijetko viđa.
|
|
This text will be replaced
Na mreži
Prije 2 tjedana
Prije 3 tjedana
Prije 4 tjedana
Prije 1 mjesec
|
|
Vedran je postavio/la novi avatar. |
Stu 10 |
|
Facebook komentari